Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
Promoting the reading habit is one of the subjects which one has to retake of the Spanish University. In this sense, the New European Higher Education Area offers an appropriate framework for implementing new teaching methodologies to improve the reading levels of students. From studies carried out...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
Publicado: |
Ediciones Complutense
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID1010110243A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article9887oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article9887oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
topic |
Information Documentation ; Reading ; Reading literacy Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora Documentación; Enseñanza universitaria; |
spellingShingle |
Information Documentation ; Reading ; Reading literacy Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora Documentación; Enseñanza universitaria; Bas Martín, Nicolás Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
topic_facet |
Information Documentation ; Reading ; Reading literacy Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora Documentación; Enseñanza universitaria; |
description |
Promoting the reading habit is one of the subjects which one has to retake of the Spanish University. In this sense, the New European Higher Education Area offers an appropriate framework for implementing new teaching methodologies to improve the reading levels of students. From studies carried out to students of the subject “Information Documentation” and results, we intend to learn about reality, the reading, which provides a sociological and cultural vision to face new challenges. |
format |
Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
author |
Bas Martín, Nicolás |
author_facet |
Bas Martín, Nicolás |
author_sort |
Bas Martín, Nicolás |
title |
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
title_short |
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
title_full |
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
title_fullStr |
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
title_full_unstemmed |
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
title_sort |
educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa |
publisher |
Ediciones Complutense |
publishDate |
2010 |
url |
https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID1010110243A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article9887oai |
work_keys_str_mv |
AT basmartinnicolas educarparaleeryleerparaeducaralfabetizacionlectoraenlaasignaturadocumentacioninformativa |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820438850994176 |