Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa

Promoting the reading habit is one of the subjects which one has to retake of the Spanish University. In this sense, the New European Higher Education Area offers an appropriate framework for implementing new teaching methodologies to improve the reading levels of students. From studies carried out...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Bas Martín, Nicolás
Formato: Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion
Publicado: Ediciones Complutense 2010
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID1010110243A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article9887oai
Aporte de:
id I16-R122-article9887oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
topic Information Documentation ; Reading ; Reading literacy
Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora
Documentación; Enseñanza universitaria;
spellingShingle Information Documentation ; Reading ; Reading literacy
Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora
Documentación; Enseñanza universitaria;
Bas Martín, Nicolás
Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
topic_facet Information Documentation ; Reading ; Reading literacy
Documentación Informativa ; Lectura ; Alfabetización lectora
Documentación; Enseñanza universitaria;
description Promoting the reading habit is one of the subjects which one has to retake of the Spanish University. In this sense, the New European Higher Education Area offers an appropriate framework for implementing new teaching methodologies to improve the reading levels of students. From studies carried out to students of the subject “Information Documentation” and results, we intend to learn about reality, the reading, which provides a sociological and cultural vision to face new challenges.
format Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
author Bas Martín, Nicolás
author_facet Bas Martín, Nicolás
author_sort Bas Martín, Nicolás
title Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
title_short Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
title_full Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
title_fullStr Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
title_full_unstemmed Educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
title_sort educar para leer y leer para educar: alfabetización lectora en la asignatura documentación informativa
publisher Ediciones Complutense
publishDate 2010
url https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID1010110243A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article9887oai
work_keys_str_mv AT basmartinnicolas educarparaleeryleerparaeducaralfabetizacionlectoraenlaasignaturadocumentacioninformativa
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820438850994176