El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.

EL MANUAL ESCOLAR: PEDAGOGÍA Y FORMAS NARRATIVASEn  THE  In this article three moments of teaching are analyzed; the appearance of the manual as a technical writing instrument which simplifies or reducesdoctrines; the manual as a mechanical art, a method of methods; and the manual as a school textbo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Quiceno Castrillón, Humberto
Formato: Artículo publishedVersion Artículo revisado por pares
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Antioquia 2010
Acceso en línea:http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/revistaeyp/article/view/7506
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-062&d=article7506oai
Aporte de:
id I16-R122-article7506oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
description EL MANUAL ESCOLAR: PEDAGOGÍA Y FORMAS NARRATIVASEn  THE  In this article three moments of teaching are analyzed; the appearance of the manual as a technical writing instrument which simplifies or reducesdoctrines; the manual as a mechanical art, a method of methods; and the manual as a school textbook, a text among other texts, whose concern isnot representing a doctrine or a method anymore, hut education in general.wBBmLE MANUEL SCOLAIRE: PÉDAGOGIE ET PARCOURS NARRATIFSNous présentons dans ce travail une analyse de trois moments de l'enseignement: la surgie du manuel scolaire commeinstrument technique d'écriture qui simplifie ou réduit les doctrines; le manuel en tant qu'art méchanique, méthodes deméthodes el le manuel, texte scolaire, texte parmi d'autres textes dont la préoecupation n'est plus celle de représenter unedoctrine ou une méthodc mais l'éducation en general. ¡Manuales escolares, enseñanzaQUICENO,este artículo se analizan tres momentos de la enseñanza: la aparición del manual como instrumento técnico de escritura que simplifica o reducelas doctrinas; el manual como arte mecánico, método de métodos, y el manual como texto escolar, texto entre otros textos, cuya preocupación ya noes representar una doctrina o un método, sino la educación en general.SCHOOL MANUAL: PEDAGOGY AND NARRATIVE WAYS
format Artículo
publishedVersion
Artículo revisado por pares
Artículo
publishedVersion
Artículo revisado por pares
author Quiceno Castrillón, Humberto
spellingShingle Quiceno Castrillón, Humberto
El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
author_facet Quiceno Castrillón, Humberto
author_sort Quiceno Castrillón, Humberto
title El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
title_short El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
title_full El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
title_fullStr El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
title_full_unstemmed El Manual Escolar: Pedagogía y Formas Narrativas.
title_sort el manual escolar: pedagogía y formas narrativas.
publisher Universidad de Antioquia
publishDate 2010
url http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/revistaeyp/article/view/7506
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-062&d=article7506oai
work_keys_str_mv AT quicenocastrillonhumberto elmanualescolarpedagogiayformasnarrativas
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820438372843520