La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
This article presents the results of a participant action research applied in a High School in Heredia, in which the life experiences and voices of the involved students are taking into account. Moreover, their critics towards formal education and its curricular organization lead to a proposal on al...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Instituto de Estudios Latinoamericanos
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3722oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article3722oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
language |
Español |
topic |
Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education. Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal. |
spellingShingle |
Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education. Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal. Gómez Torres, Juan La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
topic_facet |
Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education. Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal. |
description |
This article presents the results of a participant action research applied in a High School in Heredia, in which the life experiences and voices of the involved students are taking into account. Moreover, their critics towards formal education and its curricular organization lead to a proposal on alternative school experiences that can be called a paralleled curriculum. This type of curriculum breaks up with the Costa Rican public high school official curriculum by inserting the students’ ways of being and doing. |
format |
Artículo publishedVersion Artículo publishedVersion |
author |
Gómez Torres, Juan |
author_facet |
Gómez Torres, Juan |
author_sort |
Gómez Torres, Juan |
title |
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
title_short |
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
title_full |
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
title_fullStr |
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
title_full_unstemmed |
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia |
title_sort |
la educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de heredia |
publisher |
Instituto de Estudios Latinoamericanos |
publishDate |
2010 |
url |
http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3722oai |
work_keys_str_mv |
AT gomeztorresjuan laeducacionformalencuestionamientovocesyvivenciasdelasylosestudiantesdeunliceodelcantoncentraldeheredia |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820435575242752 |