La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia

This article presents the results of a participant action research applied in a High School in Heredia, in which the life experiences and voices of the involved students are taking into account. Moreover, their critics towards formal education and its curricular organization lead to a proposal on al...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Gómez Torres, Juan
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Instituto de Estudios Latinoamericanos 2010
Materias:
Acceso en línea:http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3722oai
Aporte de:
id I16-R122-article3722oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education.
Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal.
spellingShingle Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education.
Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal.
Gómez Torres, Juan
La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
topic_facet Alternative learning; adult-centered; educational offer; gangs; formal and informal education.
Aprendizaje alternativo; adultocentrismo; oferta educativa; pandillas; educación formal e informal.
description This article presents the results of a participant action research applied in a High School in Heredia, in which the life experiences and voices of the involved students are taking into account. Moreover, their critics towards formal education and its curricular organization lead to a proposal on alternative school experiences that can be called a paralleled curriculum. This type of curriculum breaks up with the Costa Rican public high school official curriculum by inserting the students’ ways of being and doing.
format Artículo
publishedVersion
Artículo
publishedVersion
author Gómez Torres, Juan
author_facet Gómez Torres, Juan
author_sort Gómez Torres, Juan
title La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
title_short La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
title_full La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
title_fullStr La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
title_full_unstemmed La educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de Heredia
title_sort la educación formal en cuestionamiento: voces y vivencias de las y los estudiantes de un liceo del cantón central de heredia
publisher Instituto de Estudios Latinoamericanos
publishDate 2010
url http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3722
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3722oai
work_keys_str_mv AT gomeztorresjuan laeducacionformalencuestionamientovocesyvivenciasdelasylosestudiantesdeunliceodelcantoncentraldeheredia
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820435575242752