Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro

This paper shows results of the project on Alfabetización crítica en la cultura escolar: Cultura política en la educación secundaria costarricense, currently being developed at the División de  Educología, Universidad Nacional, Costa Rica. The first phase of this research refers to the aim to know m...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: D’Antoni, Maurizia, Soto Arguedas, José Fabio
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Instituto de Estudios Latinoamericanos 2010
Materias:
Acceso en línea:http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3717
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3717oai
Aporte de:
id I16-R122-article3717oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic Middle school; critical alphabetization; education and political culture;resistance; teacher’s role
Educación secundaria; alfabetización crítica; educación y cultura política; resistencia; papel docente
spellingShingle Middle school; critical alphabetization; education and political culture;resistance; teacher’s role
Educación secundaria; alfabetización crítica; educación y cultura política; resistencia; papel docente
D’Antoni, Maurizia
Soto Arguedas, José Fabio
Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
topic_facet Middle school; critical alphabetization; education and political culture;resistance; teacher’s role
Educación secundaria; alfabetización crítica; educación y cultura política; resistencia; papel docente
description This paper shows results of the project on Alfabetización crítica en la cultura escolar: Cultura política en la educación secundaria costarricense, currently being developed at the División de  Educología, Universidad Nacional, Costa Rica. The first phase of this research refers to the aim to know more about the reaction of high school students dealing in the traditional authoritarian type school. There are evidences that a repressive and excluding scholar institution does not promote the integral development of the students. This new phase of the project gathers also the voice of teachers. Through the action-research methodology teachers are accompanied and encouraged into a process of deep thinking on those problematic aspects of the school environment. Our main objective is to compare the opinions between students and teachers. experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
format Artículo
publishedVersion
Artículo
publishedVersion
author D’Antoni, Maurizia
Soto Arguedas, José Fabio
author_facet D’Antoni, Maurizia
Soto Arguedas, José Fabio
author_sort D’Antoni, Maurizia
title Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
title_short Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
title_full Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
title_fullStr Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
title_full_unstemmed Experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
title_sort experiencias de investigación en la secundaria: una visión desde adentro
publisher Instituto de Estudios Latinoamericanos
publishDate 2010
url http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3717
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=cr/cr-010&d=article3717oai
work_keys_str_mv AT dantonimaurizia experienciasdeinvestigacionenlasecundariaunavisiondesdeadentro
AT sotoarguedasjosefabio experienciasdeinvestigacionenlasecundariaunavisiondesdeadentro
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820435543785472