A game-based approach for learning a programming language

Many of the students in our classrooms belong to the gamer generation. Because of the success of digital games as entertainment products as well as formidable motivators, the possibility of using them in educational settings is being contemplated from a while. In this research we try to identify a s...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Astudillo, Gustavo Javier; Grupo de Investigación y Desarrollo en Innovación Educativa, Departamento de Matemática, Facultad Ciencias Exactas y Naturales, Universidad Nacional de La Pampa., Bast, Silvia Gabriela; Grupo de Investigación y Desarrollo en Innovación Educativa, Departamento de Matemática, Facultad Ciencias Exactas y Naturales, Universidad Nacional de La Pampa., Willging, Pedro Adolfo; Grupo de Investigación y Desarrollo en Innovación Educativa, Departamento de Matemática, Facultad Ciencias Exactas y Naturales, Universidad Nacional de La Pampa.
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2016
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/14739
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article14739oai
Aporte de:

Ejemplares similares