id I16-R122-article12768oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic natural Interfaces; tactile interface; intuitive interface; special education; educational tool
interfaces naturales; interfaz táctil; interfaz intuitiva; educación especial; herramienta educativa
spellingShingle natural Interfaces; tactile interface; intuitive interface; special education; educational tool
interfaces naturales; interfaz táctil; interfaz intuitiva; educación especial; herramienta educativa
Beltramone, Diego Antonio; Laboratorio de Ingeniería en Rehabilitación. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba.
Rivarola, Marcela Fabiana; Escuela de Kinesiología y Fisioterapia. Facultad de Medicina. Universidad Nacional de Córdoba
Quinteros Quintana, María Luz; Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba
Tactile interfaces applied in learning process in special education
topic_facet natural Interfaces; tactile interface; intuitive interface; special education; educational tool
interfaces naturales; interfaz táctil; interfaz intuitiva; educación especial; herramienta educativa
description Nowadays, tactile technologies have become part of everyday life for many people. These technologies can be found not only in the labor field, but also in the educational field with great diversity of uses and applications. The massive use of these technologies by diverse age groups is directly related to how intuitive they are for the user. Through a research project conducted by an interdisciplinary team, their usability was tested. Also, how children with disabilities have access to the use of various technologies intuitively or naturally promoting the incorporation of significant academic content developed in the school was evaluated quantitatively and qualitatively. The project Natural Interfaces released results that serve as the basis for the use of Tactile Interface as a special education facilitator element and for establishing them as significant learning methodologies by substantially incorporating new knowledge in a cognitive structure in a non-arbitrary way and based on prior learning.
format Artículo
publishedVersion
Artículo
publishedVersion
author Beltramone, Diego Antonio; Laboratorio de Ingeniería en Rehabilitación. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba.
Rivarola, Marcela Fabiana; Escuela de Kinesiología y Fisioterapia. Facultad de Medicina. Universidad Nacional de Córdoba
Quinteros Quintana, María Luz; Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba
author_facet Beltramone, Diego Antonio; Laboratorio de Ingeniería en Rehabilitación. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba.
Rivarola, Marcela Fabiana; Escuela de Kinesiología y Fisioterapia. Facultad de Medicina. Universidad Nacional de Córdoba
Quinteros Quintana, María Luz; Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba
author_sort Beltramone, Diego Antonio; Laboratorio de Ingeniería en Rehabilitación. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba.
title Tactile interfaces applied in learning process in special education
title_short Tactile interfaces applied in learning process in special education
title_full Tactile interfaces applied in learning process in special education
title_fullStr Tactile interfaces applied in learning process in special education
title_full_unstemmed Tactile interfaces applied in learning process in special education
title_sort tactile interfaces applied in learning process in special education
publisher Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2015
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/12768
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article12768oai
work_keys_str_mv AT beltramonediegoantoniolaboratoriodeingenieriaenrehabilitacionfacultaddecienciasexactasfisicasynaturalesuniversidadnacionaldecordoba tactileinterfacesappliedinlearningprocessinspecialeducation
AT rivarolamarcelafabianaescueladekinesiologiayfisioterapiafacultaddemedicinauniversidadnacionaldecordoba tactileinterfacesappliedinlearningprocessinspecialeducation
AT quinterosquintanamarialuzfacultaddecienciasexactasfisicasynaturalesuniversidadnacionaldecordoba tactileinterfacesappliedinlearningprocessinspecialeducation
AT beltramonediegoantoniolaboratoriodeingenieriaenrehabilitacionfacultaddecienciasexactasfisicasynaturalesuniversidadnacionaldecordoba interfacestactilesaplicadasenelprocesodeaprendizajeenlaeducacionespecial
AT rivarolamarcelafabianaescueladekinesiologiayfisioterapiafacultaddemedicinauniversidadnacionaldecordoba interfacestactilesaplicadasenelprocesodeaprendizajeenlaeducacionespecial
AT quinterosquintanamarialuzfacultaddecienciasexactasfisicasynaturalesuniversidadnacionaldecordoba interfacestactilesaplicadasenelprocesodeaprendizajeenlaeducacionespecial
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820432863625219