Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)

This article seeks to share some reflections on policies related to ICT teacher training set forth by the Union of Teachers of the Province of Córdoba developed over the past 15 years. The historical reconstruction of teacher training policies in ICT becomes relevant due to their role in the constru...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Gutiérrez, Gonzalo; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba, Beltramino, Lucia; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba, Viano, Ivana; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Formato: Artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2015
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11553
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article11553oai
Aporte de:
id I16-R122-article11553oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic policy; pedagogy; UEPC; teacher training in ICT
política; pedagogía; UEPC; formación docente en TIC
spellingShingle policy; pedagogy; UEPC; teacher training in ICT
política; pedagogía; UEPC; formación docente en TIC
Gutiérrez, Gonzalo; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Beltramino, Lucia; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Viano, Ivana; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
topic_facet policy; pedagogy; UEPC; teacher training in ICT
política; pedagogía; UEPC; formación docente en TIC
description This article seeks to share some reflections on policies related to ICT teacher training set forth by the Union of Teachers of the Province of Córdoba developed over the past 15 years. The historical reconstruction of teacher training policies in ICT becomes relevant due to their role in the construction of citizen codes involved in disputes of a broader sense, on principles, values and ways of viewing and acting in society. On the other hand, the analysis of proposals regarding teacher training in ICT becomes, in this case, an analyzer of the relationship between State, Pedagogy and Teacher Unionism. To do this, it is necessary to recover the institutional memory embodied in documents and experiences of those who have participated in such processes and of those recently integrated UEPC team members who recreate the betting to strengthen and enrich the educational work.
format Artículo
publishedVersion
Artículo
publishedVersion
author Gutiérrez, Gonzalo; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Beltramino, Lucia; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Viano, Ivana; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
author_facet Gutiérrez, Gonzalo; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Beltramino, Lucia; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
Viano, Ivana; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
author_sort Gutiérrez, Gonzalo; Instituto de Investigación y Capacitación, Unión de los Educadores de la Provincia de Córdoba
title Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
title_short Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
title_full Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
title_fullStr Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
title_full_unstemmed Teacher Training Policy in ICT: Experience from a teachers’ union (2000-2015)
title_sort teacher training policy in ict: experience from a teachers’ union (2000-2015)
publisher Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2015
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11553
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article11553oai
work_keys_str_mv AT gutierrezgonzaloinstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba teachertrainingpolicyinictexperiencefromateachersunion20002015
AT beltraminoluciainstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba teachertrainingpolicyinictexperiencefromateachersunion20002015
AT vianoivanainstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba teachertrainingpolicyinictexperiencefromateachersunion20002015
AT gutierrezgonzaloinstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba politicasdeformaciondocenteenticlaexperienciadesdeunsindicatodocente20002015
AT beltraminoluciainstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba politicasdeformaciondocenteenticlaexperienciadesdeunsindicatodocente20002015
AT vianoivanainstitutodeinvestigacionycapacitacionuniondeloseducadoresdelaprovinciadecordoba politicasdeformaciondocenteenticlaexperienciadesdeunsindicatodocente20002015
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820432532275202