La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información
One of the educational and investigating preoccupations of most academics of a disciplinary area is to find the bonds between the discipline subfields, these bonds represent the conceptual relations that conform a theoretical frame. The community of librarianship and information sciences pretends cr...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
Publicado: |
Ediciones Complutense
2008
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220103A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article10246oai |
Aporte de: | Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) de Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales Ver origen |
id |
I16-R122-article10246oai |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
I16-R122-article10246oai2019-11-15 info:eu-repo/semantics/article Artículo revisado por pares info:eu-repo/semantics/publishedVersion Hernández Salazar, Patricia 2008-03-19 One of the educational and investigating preoccupations of most academics of a disciplinary area is to find the bonds between the discipline subfields, these bonds represent the conceptual relations that conform a theoretical frame. The community of librarianship and information sciences pretends create their theoretical frame, concretely in the users area. In this area two subjects exist that must be intimately bound, the user studies and the user formation (education). The objective of this paper is to establish the relationship between user studies and user formation (education), to accomplish it both processes are defined and categorized. Also, three user studies are described and related to user formation (education). The user studies were focused on university communities. application/pdf https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220103A - Ediciones Complutense https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220103A/9400 Revista General de Información y Documentación es una revista de acceso abierto, lo que significa que todo el contenido está disponible gratuitamente, sin cargo alguno para el usuario o su institución. Los usuarios pueden leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o enlazar los textos completos de los artículos de esta revista sin pedir permiso previo del editor o del autor. Esto está de acuerdo con la definición BOAI de acceso abierto. Los autores retienen los derechos de autor (copyright) y de publicación sobre sus trabajos. Los artículos a texto completo incluidos en Revista General de Información son de acceso libre y se distribuyen bajo una licencia de Creative Commons de Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http:// http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES. User studies; User formation; User education; Experiences of user studies La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información info:eu-repo/semantics/article Artículo revisado por pares info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article10246oai |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
topic |
User studies; User formation; User education; Experiences of user studies |
spellingShingle |
User studies; User formation; User education; Experiences of user studies Hernández Salazar, Patricia La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
topic_facet |
User studies; User formation; User education; Experiences of user studies |
description |
One of the educational and investigating preoccupations of most academics of a disciplinary area is to find the bonds between the discipline subfields, these bonds represent the conceptual relations that conform a theoretical frame. The community of librarianship and information sciences pretends create their theoretical frame, concretely in the users area. In this area two subjects exist that must be intimately bound, the user studies and the user formation (education). The objective of this paper is to establish the relationship between user studies and user formation (education), to accomplish it both processes are defined and categorized. Also, three user studies are described and related to user formation (education). The user studies were focused on university communities. |
format |
Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion |
author |
Hernández Salazar, Patricia |
author_facet |
Hernández Salazar, Patricia |
author_sort |
Hernández Salazar, Patricia |
title |
La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
title_short |
La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
title_full |
La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
title_fullStr |
La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
title_full_unstemmed |
La relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
title_sort |
la relación entre los estudios y la formación de usuarios de la información |
publisher |
Ediciones Complutense |
publishDate |
2008 |
url |
https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220103A http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article10246oai |
work_keys_str_mv |
AT hernandezsalazarpatricia larelacionentrelosestudiosylaformaciondeusuariosdelainformacion |
_version_ |
1734290974548426752 |