Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria

To know the opinion of the users of the Hospital Puerta de Hierro Library with regard to services offered. Development: Observational, cross-sectional study performed in 2002, with a 28 questions questionnaire: 5 closed queries, 3 open queries and 20 general questions, following Likert scale with a...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Escudero-gómez, Cristina, Solís-muñoz, Montserrat, Alonso-durán, Margarita
Formato: Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion
Publicado: Ediciones Complutense 2008
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220063A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article10221oai
Aporte de:
id I16-R122-article10221oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
topic Total Quality management; Libraries; Hospital; Patient satisfaction; Questionnaires
spellingShingle Total Quality management; Libraries; Hospital; Patient satisfaction; Questionnaires
Escudero-gómez, Cristina
Solís-muñoz, Montserrat
Alonso-durán, Margarita
Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
topic_facet Total Quality management; Libraries; Hospital; Patient satisfaction; Questionnaires
description To know the opinion of the users of the Hospital Puerta de Hierro Library with regard to services offered. Development: Observational, cross-sectional study performed in 2002, with a 28 questions questionnaire: 5 closed queries, 3 open queries and 20 general questions, following Likert scale with a scoring from 1 (very poor) to 6 (very satisfactory). 106 questionnaires were collected. Professionalism and staff good manners are the more valued by the library users. The worst are the dimensions of the reading room scarce collection of journals and books on specialities and furniture. Physicians and other medical staff are the less satisfied professionals Conclusions: Library users have expressed a medium-high degree of satisfaction in regard to facilities while they expressed a low degree of satisfaction in regard to infrastructure, furniture and dimensions of the reading room. [ESCUDERO GÓMEZ, C. 2007. [Satisfaction of users in a University Hospital Library]. Revista General de información y documentación
format Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
author Escudero-gómez, Cristina
Solís-muñoz, Montserrat
Alonso-durán, Margarita
author_facet Escudero-gómez, Cristina
Solís-muñoz, Montserrat
Alonso-durán, Margarita
author_sort Escudero-gómez, Cristina
title Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
title_short Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
title_full Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
title_fullStr Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
title_full_unstemmed Estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
title_sort estudio sobre la satisfacción de los usuarios de una biblioteca hospitalaria
publisher Ediciones Complutense
publishDate 2008
url https://revistas.ucm.es/index.php/RGID/article/view/RGID0707220063A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article10221oai
work_keys_str_mv AT escuderogomezcristina estudiosobrelasatisfacciondelosusuariosdeunabibliotecahospitalaria
AT solismunozmontserrat estudiosobrelasatisfacciondelosusuariosdeunabibliotecahospitalaria
AT alonsoduranmargarita estudiosobrelasatisfacciondelosusuariosdeunabibliotecahospitalaria
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820431578071040