Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental
The purpose of this case study is to guide the reader through the process of incremental innovation of a product. The path towards innovation starts with a review of design trends and ends with a design brief. The case takes the company Gesta Diseño® as an example to illustrate an innovation process...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | article Artículo |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Icesi
2012
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.icesi.edu.co/revistas/index.php/estudios_gerenciales/article/view/1168 http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?infile=details.glu&loid=248456 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-008&d=1090667022oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-1090667022oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
language |
Español |
topic |
FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI INNOVACIÓN EMPRESARIAL INNOVACIÓN DE PRODUCTOS MARCAS DE PRODUCTOS INCREMENTAL INNOVATION BRAND-PRODUCT INDUSTRIAL DESIGN |
spellingShingle |
FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI INNOVACIÓN EMPRESARIAL INNOVACIÓN DE PRODUCTOS MARCAS DE PRODUCTOS INCREMENTAL INNOVATION BRAND-PRODUCT INDUSTRIAL DESIGN Hurtado Ruiz, Andrés Julián Arboleda Arango, Ana María Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
topic_facet |
FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI INNOVACIÓN EMPRESARIAL INNOVACIÓN DE PRODUCTOS MARCAS DE PRODUCTOS INCREMENTAL INNOVATION BRAND-PRODUCT INDUSTRIAL DESIGN |
description |
The purpose of this case study is to guide the reader through the process of incremental innovation
of a product. The path towards innovation starts with a review of design trends and
ends with a design brief. The case takes the company Gesta Diseño® as an example to illustrate
an innovation process that enhances brand representation. The framework of incremental innovation
for Gesta Diseño® assumes a small yet constant level of innovation which, supported
by brand image, allows the company to achieve a competitive advantage in the market. The
most relevant recommendation from this case is to use an incremental innovation strategy as
an instrument to strengthen the brand of small companies. |
format |
article Artículo article Artículo |
author |
Hurtado Ruiz, Andrés Julián Arboleda Arango, Ana María |
author_facet |
Hurtado Ruiz, Andrés Julián Arboleda Arango, Ana María |
author_sort |
Hurtado Ruiz, Andrés Julián |
title |
Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
title_short |
Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
title_full |
Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
title_fullStr |
Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
title_full_unstemmed |
Caso de estudio. Desarrollo de una marca-producto para Gesta Diseño: un caso de innovación incremental |
title_sort |
caso de estudio. desarrollo de una marca-producto para gesta diseño: un caso de innovación incremental |
publisher |
Universidad Icesi |
publishDate |
2012 |
url |
http://www.icesi.edu.co/revistas/index.php/estudios_gerenciales/article/view/1168 http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?infile=details.glu&loid=248456 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-008&d=1090667022oai |
work_keys_str_mv |
AT hurtadoruizandresjulian casodeestudiodesarrollodeunamarcaproductoparagestadisenouncasodeinnovacionincremental AT arboledaarangoanamaria casodeestudiodesarrollodeunamarcaproductoparagestadisenouncasodeinnovacionincremental |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820416515276803 |