Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009

Based on the results from ICFES tests (Colombian equivalent of the American SATs) from 1980 to 2009, the study uses a hierarchical/multi-level analysis to provide an estimate of the school effect in each educational sector for three different tests. The results suggest that the public school effect...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: López Mera, Silvio Fernando
Formato: article Artículo
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Icesi 2012
Materias:
Acceso en línea:http://www.icesi.edu.co/revistas/index.php/estudios_gerenciales/article/view/1161
http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?infile=details.glu&loid=248389
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-008&d=1090667013oai
Aporte de:
id I16-R122-1090667013oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
language Español
topic FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS
PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI
ICFES (INSTITUTO COLOMBIANO PARA EL FOMENTO DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR)
PRUEBAS DE ESTADO
SCHOOL EFFECT
EDUCATIONAL SECTOR
HIERARCHICAL ANALYSIS
spellingShingle FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS
PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI
ICFES (INSTITUTO COLOMBIANO PARA EL FOMENTO DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR)
PRUEBAS DE ESTADO
SCHOOL EFFECT
EDUCATIONAL SECTOR
HIERARCHICAL ANALYSIS
López Mera, Silvio Fernando
Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
topic_facet FACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS
PRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI
ICFES (INSTITUTO COLOMBIANO PARA EL FOMENTO DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR)
PRUEBAS DE ESTADO
SCHOOL EFFECT
EDUCATIONAL SECTOR
HIERARCHICAL ANALYSIS
description Based on the results from ICFES tests (Colombian equivalent of the American SATs) from 1980 to 2009, the study uses a hierarchical/multi-level analysis to provide an estimate of the school effect in each educational sector for three different tests. The results suggest that the public school effect has always been smaller than that of private schools in the last thirty years and that the effect on the mathematics section of the test is always smaller, regardless of the educational sector. They also indicate that since 2000 there has been a considerable drop in the coefficient, which could be related to the change in the tests that year. Lastly, an intertemporal analysis of score percentiles reveals that private schools have traditionally ranked higher than their public counterparts.
format article
Artículo
article
Artículo
author López Mera, Silvio Fernando
author_facet López Mera, Silvio Fernando
author_sort López Mera, Silvio Fernando
title Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
title_short Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
title_full Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
title_fullStr Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
title_full_unstemmed Estimación del efecto colegio en Colombia 1980-2009
title_sort estimación del efecto colegio en colombia 1980-2009
publisher Universidad Icesi
publishDate 2012
url http://www.icesi.edu.co/revistas/index.php/estudios_gerenciales/article/view/1161
http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib/?infile=details.glu&loid=248389
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=co/co-008&d=1090667013oai
work_keys_str_mv AT lopezmerasilviofernando estimaciondelefectocolegioencolombia19802009
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820416497451009