Instituciones docentes: : aparato o cuerpo

The authors, teachers of the Faculty of Political Science of the UNR, present a look at the university reality that escapes the classical consensuses and that questions the knowledge and practices of those who since the times of Menemism have been concerned with administering these "publicly&qu...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Rodríguez de Andrade, R, Germain, Marisa
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales. Escuela de Trabajo Social 2021
Materias:
Acceso en línea:https://catedraparalela.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/247
Aporte de:
id I15-R222-article-247
record_format ojs
spelling I15-R222-article-2472021-06-30T19:23:35Z Instituciones docentes: : aparato o cuerpo Rodríguez de Andrade, R Germain, Marisa Universidad Educación Docencia University Education Teaching The authors, teachers of the Faculty of Political Science of the UNR, present a look at the university reality that escapes the classical consensuses and that questions the knowledge and practices of those who since the times of Menemism have been concerned with administering these "publicly" high houses of studies. Playing with the codes of university management, it shows how the dream of good administration is put aside, and how much there is a “family resemblance” with the management of the Ministry of Education Las autoras, docentes de la Facultad de Ciencia Política de la UNR, presentan una mirada sobre la realidad universitaria que escapa a a los consensos clásicos y que interpela los saberes y las prácticas de quienes desde los tiempos del menemismo se preocupan por administrar “públicamente” estas altas casas de estudios. Jugando con los códigos de la gestión universitaria, demuestra cómo se deja de lado el sueño de la buena administración, y cuánto hay de “parecido de familia” con la gerencia del Ministerio de Educación Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales. Escuela de Trabajo Social 2021-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://catedraparalela.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/247 10.35305/cp.vi1.247 Cátedra Paralela; Núm. 1 (1998); 54-62 2683-9393 1669-8843 spa https://catedraparalela.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/247/202
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-222
container_title_str Cátedra Paralela
language Español
format Artículo revista
topic Universidad
Educación
Docencia
University
Education
Teaching
spellingShingle Universidad
Educación
Docencia
University
Education
Teaching
Rodríguez de Andrade, R
Germain, Marisa
Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
topic_facet Universidad
Educación
Docencia
University
Education
Teaching
author Rodríguez de Andrade, R
Germain, Marisa
author_facet Rodríguez de Andrade, R
Germain, Marisa
author_sort Rodríguez de Andrade, R
title Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
title_short Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
title_full Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
title_fullStr Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
title_full_unstemmed Instituciones docentes: : aparato o cuerpo
title_sort instituciones docentes: : aparato o cuerpo
description The authors, teachers of the Faculty of Political Science of the UNR, present a look at the university reality that escapes the classical consensuses and that questions the knowledge and practices of those who since the times of Menemism have been concerned with administering these "publicly" high houses of studies. Playing with the codes of university management, it shows how the dream of good administration is put aside, and how much there is a “family resemblance” with the management of the Ministry of Education
publisher Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales. Escuela de Trabajo Social
publishDate 2021
url https://catedraparalela.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/247
work_keys_str_mv AT rodriguezdeandrader institucionesdocentesaparatoocuerpo
AT germainmarisa institucionesdocentesaparatoocuerpo
first_indexed 2023-05-16T22:16:36Z
last_indexed 2023-05-16T22:16:36Z
_version_ 1766090758668943360