The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation
In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an int...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario
2023
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197 |
Aporte de: |
id |
I15-R210-article-197 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I15-R210-article-1972023-08-01T15:56:32Z The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation El buen hacer. Comparando seis manuales de excavación arqueológica El BOM DE FAZER. COMPARAÇÃO DE SEIS MANUAIS DE ESCAVAÇÃO ARQUEOLÓGICA Fernetti, Gustavo Práctica arqueológica Trabajo de campo Docencia Formación Profesional Positivismo archaeological practice Field work Teaching Vocational training Positivism In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an integral act of teaching, they define a good practice: a correctly done excavation, to avoid losing archaeological information. En la enseñanza y la práctica arqueológica, los manuales de excavación han tenido un rol específico como bibliografía formativa. El objetivo de esta monografía es comparar seis manuales, para demostrar que se constituyen instrumentos operativos destinados ayudar en la práctica profesional. Imbuidos de teoría y en un acto integral de docencia, definen un buen hacer: una excavación correctamente hecha, para evitar perder información arqueológica. No ensino e na prática arqueológica, os manuais de escavação têm tido um papel específico como bibliografia formativa. O objetivo desta monografia é comparar seis manuais, para demonstrar que são instrumentos operacionais destinados a auxiliar na prática profissional. Imbuídos de teoria e num ato integral de ensino, definem uma boa prática: uma escavação bem feita, para evitar a perda de informação arqueológica. Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario 2023-08-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197 10.35305/tpahl.v5i1.197 Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana, Documentos de Trabajo; 43 - 68 2591-2801 2250-866X spa https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197/182 Derechos de autor 2023 Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es |
institution |
Universidad Nacional de Rosario |
institution_str |
I-15 |
repository_str |
R-210 |
container_title_str |
Revista Teoría y Práctica de la Arqueología Histórica Latinoamericana |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
Práctica arqueológica Trabajo de campo Docencia Formación Profesional Positivismo archaeological practice Field work Teaching Vocational training Positivism |
spellingShingle |
Práctica arqueológica Trabajo de campo Docencia Formación Profesional Positivismo archaeological practice Field work Teaching Vocational training Positivism Fernetti, Gustavo The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
topic_facet |
Práctica arqueológica Trabajo de campo Docencia Formación Profesional Positivismo archaeological practice Field work Teaching Vocational training Positivism |
author |
Fernetti, Gustavo |
author_facet |
Fernetti, Gustavo |
author_sort |
Fernetti, Gustavo |
title |
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
title_short |
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
title_full |
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
title_fullStr |
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
title_full_unstemmed |
The good practice. Comparing six handbooks for archaeological excavation |
title_sort |
good practice. comparing six handbooks for archaeological excavation |
description |
In archaeological teaching and practice, excavation handbooks have played an specific role as a formative bibliography. The aim of this work is to compare six manuals, to demonstrate they constitute operative instruments destined to help in the professional practice. Imbued with theory and in an integral act of teaching, they define a good practice: a correctly done excavation, to avoid losing archaeological information. |
publisher |
Centro de Estudios de Arqueología Histórica (CEAH) de la Universidad Nacional de Rosario |
publishDate |
2023 |
url |
https://teoriaypracticaah.unr.edu.ar/index.php/tpahl/article/view/197 |
work_keys_str_mv |
AT fernettigustavo thegoodpracticecomparingsixhandbooksforarchaeologicalexcavation AT fernettigustavo elbuenhacercomparandoseismanualesdeexcavacionarqueologica AT fernettigustavo elbomdefazercomparacaodeseismanuaisdeescavacaoarqueologica AT fernettigustavo goodpracticecomparingsixhandbooksforarchaeologicalexcavation |
first_indexed |
2024-08-12T21:44:58Z |
last_indexed |
2024-08-12T21:44:58Z |
_version_ |
1807219791138652160 |