Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas
This article proposes to examine three moments or scenes of Brazilian literature involving the use of the voice. The first scene is presented as a scene that prefigures the modernist character and disruptive of an author as Oswald de Andrade; and others, that consider the use of voice in the group o...
Guardado en:
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
CETYCLI
2014
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/97 |
| Aporte de: |
| id |
I15-R206-article-97 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I15-R206-article-972018-02-15T17:39:44Z Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas Cámara, Mario Literatura Tradiciones acústicas Vocalización Oralidades tecnológicas Interpretaciones orales Literature Acoustic traditions Vocal Technology oralities Oral Interpretation This article proposes to examine three moments or scenes of Brazilian literature involving the use of the voice. The first scene is presented as a scene that prefigures the modernist character and disruptive of an author as Oswald de Andrade; and others, that consider the use of voice in the group of concrete poetry and a series of performative events called "artimanhas", are proposed for the purpose of thinking voice applications that go beyond mere representation or reproduction of the written word. El presente artículo se propone examinar tres momentos o escenas de la literatura brasileña que involucraron el uso de la voz. La primera escena se presenta como escena que prefigura el carácter vanguardista y disruptivo de un autor como Oswald de Andrade; y las otras dos, que abordan el uso de la voz en el grupo de poesía concreta y en una serie de eventos performáticos denominados “artimanhas”, se proponen a efectos de pensar usos de la voz que vayan más allá de una mera representación o reproducción de la palabra escrita. CETYCLI 2014-09-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/97 10.35305/b.v4i07.97 Badebec; Vol. 4 Núm. 07 (2014): Septiembre 2014 1853-9580 spa https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/97/87 |
| institution |
Universidad Nacional de Rosario |
| institution_str |
I-15 |
| repository_str |
R-206 |
| container_title_str |
Badebec |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Literatura Tradiciones acústicas Vocalización Oralidades tecnológicas Interpretaciones orales Literature Acoustic traditions Vocal Technology oralities Oral Interpretation |
| spellingShingle |
Literatura Tradiciones acústicas Vocalización Oralidades tecnológicas Interpretaciones orales Literature Acoustic traditions Vocal Technology oralities Oral Interpretation Cámara, Mario Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| topic_facet |
Literatura Tradiciones acústicas Vocalización Oralidades tecnológicas Interpretaciones orales Literature Acoustic traditions Vocal Technology oralities Oral Interpretation |
| author |
Cámara, Mario |
| author_facet |
Cámara, Mario |
| author_sort |
Cámara, Mario |
| title |
Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| title_short |
Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| title_full |
Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| title_fullStr |
Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| title_full_unstemmed |
Voces que se agitan. Oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| title_sort |
voces que se agitan. oralidad en tres escenas performáticas brasileñas |
| description |
This article proposes to examine three moments or scenes of Brazilian literature involving the use of the voice. The first scene is presented as a scene that prefigures the modernist character and disruptive of an author as Oswald de Andrade; and others, that consider the use of voice in the group of concrete poetry and a series of performative events called "artimanhas", are proposed for the purpose of thinking voice applications that go beyond mere representation or reproduction of the written word. |
| publisher |
CETYCLI |
| publishDate |
2014 |
| url |
https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/97 |
| work_keys_str_mv |
AT camaramario vocesqueseagitanoralidadentresescenasperformaticasbrasilenas |
| first_indexed |
2023-05-11T18:50:04Z |
| last_indexed |
2023-05-11T18:50:04Z |
| _version_ |
1765624779773050880 |