Relatos de mercado en Argentina (1990-2008)

this paper considers the relationships between literature and market existing in Argentina in the context of globalization from the analysis of various "market accounts" (belonging to the works by Mercado, Saer, Casas Link, Rejtman, Fogwill, Benesdra, Aira, and Cucurto). The “market accoun...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Molina, Cristian
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: CETYCLI 2012
Materias:
Acceso en línea:https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/39
Aporte de:
id I15-R206-article-39
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spelling I15-R206-article-392018-02-07T03:32:23Z Relatos de mercado en Argentina (1990-2008) Molina, Cristian Relatos de mercado Globalización Mercado simbólico Transnacionalización Valores Market accounts Globalization Simbolic market Transnacionalization Values this paper considers the relationships between literature and market existing in Argentina in the context of globalization from the analysis of various "market accounts" (belonging to the works by Mercado, Saer, Casas Link, Rejtman, Fogwill, Benesdra, Aira, and Cucurto). The “market accounts” category comprises texts that thematize the symbolic market (the publishing market in this case). Recognized as an analytical tool that allows to follow an interdisciplinary analytical approach, this category articulates the level of thematization with the practices (poetic and of circulation) and the positions the authors support in the symbolicpublishing market. Therefore, we aim at carrying out the analysis of some cases in the Argentine context of publishing transnationalization (1990-2008). el artículo desarrolla las relaciones entre literatura y mercado que se dan en Argentina en el contexto de la globalización a partir del análisis de diversos “relatos de mercado” (pertenecientes a las obras de Mercado, Saer, Casas, Link, Rejtman, Fogwill, Benesdra, Aira y Cucurto). La categoría relatos de mercado refiere a textos que tematizan el mercado simbólico (editorial en este caso). Entendida como una herramienta crítica que permite trabajar desde una perspectiva crítica interdisciplinaria, la misma articula el plano de la tematización con las prácticas (poéticas y de circulación) y las posiciones que los autores definen en el mercado simbólico-editorial. Nos proponemos, entonces, presentar el análisis breve de algunos casos en el contexto argentino de la transnacionalización editorial (1990- 2008). CETYCLI 2012-09-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/39 10.35305/b.v2i03.39 Badebec; Vol. 2 Núm. 03 (2012): Septiembre 2012 1853-9580 spa https://badebec.unr.edu.ar/index.php/badebec/article/view/39/33
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