Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)

The current translation offers a Spanish version of Hermann Heller’s “Folk High School and Political Party School”. In the text, originally published in 1919, Heller distinguishes the institutional project of the former from that of the latter. While Folk High Schools are responsible for the civic a...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Heller, Hermann
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Rosario 2024
Materias:
Acceso en línea:https://perspectivasrcs.unr.edu.ar/index.php/PRCS/article/view/815
Aporte de:
id I15-R203-article-815
record_format ojs
spelling I15-R203-article-8152024-12-16T00:28:58Z Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español) Escuela Popular de Adultos y Escuela de Partido: (Traducción inédita al español) Heller, Hermann Political Formation Democratic Education Pluralism Ideology Formación política educación democrática pluralismo ideología The current translation offers a Spanish version of Hermann Heller’s “Folk High School and Political Party School”. In the text, originally published in 1919, Heller distinguishes the institutional project of the former from that of the latter. While Folk High Schools are responsible for the civic and political education of their students, they should set aside programmatic commitments to political parties or ideologies. The possibility of such an education autonomizes the Folk High School from the Political Party Schools and establishes it as a fundamental institution of modern democratic life. Esta traducción ofrece una versión en español del artículo de Hermann Heller titulado “Escuela Popular de Adultos y Escuela de Partido”. En este texto, publicado en 1919, el autor delimita el proyecto institucional de las primeras con respecto al de las segundas. Si bien las Escuelas Populares de Adultos deben tomar a su cargo la formación cívica y política de sus estudiantes, la misma debe prescindir de compromisos programáticos con partidos o cosmovisiones ideológicas determinadas. La posibilidad de una educación de esta índole dota a la Escuela Popular de Adultos de autonomía con respecto a las Escuelas de Partido y la convierte, así, en una institución fundamental para la moderna vida democrática. Universidad Nacional de Rosario 2024-12-15 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://perspectivasrcs.unr.edu.ar/index.php/PRCS/article/view/815 10.35305/prcs.vi18.815 Perspectivas Revista de Ciencias Sociales; No. 18 (9): Perspectivas Publicación continua | No. 18 Julio-Diciembre 2024 Perspectivas Revista de Ciencias Sociales; Núm. 18 (9): Perspectivas Publicación continua | No. 18 Julio-Diciembre 2024 2525-1112 spa https://perspectivasrcs.unr.edu.ar/index.php/PRCS/article/view/815/426 Derechos de autor 2024 Autor https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-203
container_title_str Perspectivas – Revista de Ciencias Sociales
language Español
format Artículo revista
topic Political Formation
Democratic Education
Pluralism
Ideology
Formación política
educación democrática
pluralismo
ideología
spellingShingle Political Formation
Democratic Education
Pluralism
Ideology
Formación política
educación democrática
pluralismo
ideología
Heller, Hermann
Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
topic_facet Political Formation
Democratic Education
Pluralism
Ideology
Formación política
educación democrática
pluralismo
ideología
author Heller, Hermann
author_facet Heller, Hermann
author_sort Heller, Hermann
title Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
title_short Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
title_full Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
title_fullStr Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
title_full_unstemmed Folk High School and Political Party School: (Traducción inédita al español)
title_sort folk high school and political party school: (traducción inédita al español)
description The current translation offers a Spanish version of Hermann Heller’s “Folk High School and Political Party School”. In the text, originally published in 1919, Heller distinguishes the institutional project of the former from that of the latter. While Folk High Schools are responsible for the civic and political education of their students, they should set aside programmatic commitments to political parties or ideologies. The possibility of such an education autonomizes the Folk High School from the Political Party Schools and establishes it as a fundamental institution of modern democratic life.
publisher Universidad Nacional de Rosario
publishDate 2024
url https://perspectivasrcs.unr.edu.ar/index.php/PRCS/article/view/815
work_keys_str_mv AT hellerhermann folkhighschoolandpoliticalpartyschooltraduccionineditaalespanol
AT hellerhermann escuelapopulardeadultosyescueladepartidotraduccionineditaalespanol
first_indexed 2025-02-05T22:39:00Z
last_indexed 2025-02-05T22:39:00Z
_version_ 1833973782786605056