La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
Academic performance is overdetermined by multiple interrelated factors studied by several authors, highlighting the contribution of Garbanzo Vargas (2007), which brought together the factors in social, personal and institutional, including in the latter category the relationship between student and...
Guardado en:
Autores principales: | , , , |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | conferenceObject documento de conferencia |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/2133/7917 http://hdl.handle.net/2133/7917 |
Aporte de: |
id |
I15-R121-2133-7917 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Rosario |
institution_str |
I-15 |
repository_str |
R-121 |
collection |
Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
n.d. n.d. n.d. |
spellingShingle |
n.d. n.d. n.d. Robson, Cynthia Margarita Aparicio, Silvia Noemí Cavallo, Marcela Analía Vázquez, Claudia Mónica La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
topic_facet |
n.d. n.d. n.d. |
description |
Academic performance is overdetermined by multiple interrelated factors studied by several authors, highlighting the contribution of Garbanzo Vargas (2007), which brought together the factors in social, personal and institutional, including in the latter category the relationship between student and teacher. The teaching becomes important in mediating learning so interested in identifying what skills and competencies must meet a university professor to help improve the academic performance of their students.
In this study, the objective is to know the kind of teacher that students prefer CPA (UNR) race to contribute to the performance itself.
The methodological approach of the research was extensive type, using a survey tool that responded 546 students between first and fifth year of their chosen career |
author2 |
Secretaría de Ciencia y Tecnología. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario |
author_facet |
Secretaría de Ciencia y Tecnología. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario Robson, Cynthia Margarita Aparicio, Silvia Noemí Cavallo, Marcela Analía Vázquez, Claudia Mónica |
format |
conferenceObject documento de conferencia |
author |
Robson, Cynthia Margarita Aparicio, Silvia Noemí Cavallo, Marcela Analía Vázquez, Claudia Mónica |
author_sort |
Robson, Cynthia Margarita |
title |
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
title_short |
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
title_full |
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
title_fullStr |
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
title_full_unstemmed |
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
title_sort |
la buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios |
publishDate |
2017 |
url |
http://hdl.handle.net/2133/7917 http://hdl.handle.net/2133/7917 |
work_keys_str_mv |
AT robsoncynthiamargarita labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios AT apariciosilvianoemi labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios AT cavallomarcelaanalia labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios AT vazquezclaudiamonica labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820413722918912 |