La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios

Academic performance is overdetermined by multiple interrelated factors studied by several authors, highlighting the contribution of Garbanzo Vargas (2007), which brought together the factors in social, personal and institutional, including in the latter category the relationship between student and...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Robson, Cynthia Margarita, Aparicio, Silvia Noemí, Cavallo, Marcela Analía, Vázquez, Claudia Mónica
Otros Autores: Secretaría de Ciencia y Tecnología. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario
Formato: conferenceObject documento de conferencia
Lenguaje:Español
Publicado: 2017
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/2133/7917
http://hdl.handle.net/2133/7917
Aporte de:
id I15-R121-2133-7917
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-121
collection Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic n.d.
n.d.
n.d.
spellingShingle n.d.
n.d.
n.d.
Robson, Cynthia Margarita
Aparicio, Silvia Noemí
Cavallo, Marcela Analía
Vázquez, Claudia Mónica
La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
topic_facet n.d.
n.d.
n.d.
description Academic performance is overdetermined by multiple interrelated factors studied by several authors, highlighting the contribution of Garbanzo Vargas (2007), which brought together the factors in social, personal and institutional, including in the latter category the relationship between student and teacher. The teaching becomes important in mediating learning so interested in identifying what skills and competencies must meet a university professor to help improve the academic performance of their students. In this study, the objective is to know the kind of teacher that students prefer CPA (UNR) race to contribute to the performance itself. The methodological approach of the research was extensive type, using a survey tool that responded 546 students between first and fifth year of their chosen career
author2 Secretaría de Ciencia y Tecnología. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario
author_facet Secretaría de Ciencia y Tecnología. Facultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de Rosario
Robson, Cynthia Margarita
Aparicio, Silvia Noemí
Cavallo, Marcela Analía
Vázquez, Claudia Mónica
format conferenceObject
documento de conferencia
author Robson, Cynthia Margarita
Aparicio, Silvia Noemí
Cavallo, Marcela Analía
Vázquez, Claudia Mónica
author_sort Robson, Cynthia Margarita
title La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
title_short La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
title_full La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
title_fullStr La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
title_full_unstemmed La buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
title_sort la buena docencia desde la mirada de los estudiantes universitarios
publishDate 2017
url http://hdl.handle.net/2133/7917
http://hdl.handle.net/2133/7917
work_keys_str_mv AT robsoncynthiamargarita labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios
AT apariciosilvianoemi labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios
AT cavallomarcelaanalia labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios
AT vazquezclaudiamonica labuenadocenciadesdelamiradadelosestudiantesuniversitarios
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820413722918912