La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
In 2019, Andrea Rodrigo and Rodolfo Bonino, as representatives of a team of linguists and research teachers of Rosario city (Argentina), published Learning with NooJ, a book that presents a research field barely explored in the area of the study of languages in our country, such as Computational Lin...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | article artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Rosario. Centro de Estudios de Tecnología Educativa y Herramientas informáticas de Procesamiento del lenguaje
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://aprendoconnooj.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/5 http://hdl.handle.net/2133/20276 http://hdl.handle.net/2133/20276 |
Aporte de: |
id |
I15-R121-2133-20276 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Rosario |
institution_str |
I-15 |
repository_str |
R-121 |
collection |
Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Lingüística computacional Enseñanza de la lengua Computational linguistics Language teaching |
spellingShingle |
Lingüística computacional Enseñanza de la lengua Computational linguistics Language teaching Ferramondo, Camila La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
topic_facet |
Lingüística computacional Enseñanza de la lengua Computational linguistics Language teaching |
description |
In 2019, Andrea Rodrigo and Rodolfo Bonino, as representatives of a team of linguists and research teachers of Rosario city (Argentina), published Learning with NooJ, a book that presents a research field barely explored in the area of the study of languages in our country, such as Computational Linguistics, while presenting, in a didactic way, an approach to the software NooJ, specially. This article observes the academic and pedagogical importance of the publication of this reference in Spanish language, developed at the university, and starts off a new way of perceiving and theorizing about language and its teaching/learning process within the framework of new technologies. |
format |
article artículo publishedVersion |
author |
Ferramondo, Camila |
author_facet |
Ferramondo, Camila |
author_sort |
Ferramondo, Camila |
title |
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
title_short |
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
title_full |
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
title_fullStr |
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
title_full_unstemmed |
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
title_sort |
la consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “aprendo con nooj: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua” |
publisher |
Universidad Nacional de Rosario. Centro de Estudios de Tecnología Educativa y Herramientas informáticas de Procesamiento del lenguaje |
publishDate |
2021 |
url |
https://aprendoconnooj.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/5 http://hdl.handle.net/2133/20276 http://hdl.handle.net/2133/20276 |
work_keys_str_mv |
AT ferramondocamila laconsolidaciondeunnuevoenfoquepedagogicoenaprendoconnoojdelalinguisticacomputacionalalaensenanzadelalengua |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820410874986497 |