La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”

In 2019, Andrea Rodrigo and Rodolfo Bonino, as representatives of a team of linguists and research teachers of Rosario city (Argentina), published Learning with NooJ, a book that presents a research field barely explored in the area of the study of languages in our country, such as Computational Lin...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ferramondo, Camila
Formato: article artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Rosario. Centro de Estudios de Tecnología Educativa y Herramientas informáticas de Procesamiento del lenguaje 2021
Materias:
Acceso en línea:https://aprendoconnooj.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/5
http://hdl.handle.net/2133/20276
http://hdl.handle.net/2133/20276
Aporte de:
id I15-R121-2133-20276
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-121
collection Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Lingüística computacional
Enseñanza de la lengua
Computational linguistics
Language teaching
spellingShingle Lingüística computacional
Enseñanza de la lengua
Computational linguistics
Language teaching
Ferramondo, Camila
La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
topic_facet Lingüística computacional
Enseñanza de la lengua
Computational linguistics
Language teaching
description In 2019, Andrea Rodrigo and Rodolfo Bonino, as representatives of a team of linguists and research teachers of Rosario city (Argentina), published Learning with NooJ, a book that presents a research field barely explored in the area of the study of languages in our country, such as Computational Linguistics, while presenting, in a didactic way, an approach to the software NooJ, specially. This article observes the academic and pedagogical importance of the publication of this reference in Spanish language, developed at the university, and starts off a new way of perceiving and theorizing about language and its teaching/learning process within the framework of new technologies.
format article
artículo
publishedVersion
author Ferramondo, Camila
author_facet Ferramondo, Camila
author_sort Ferramondo, Camila
title La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
title_short La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
title_full La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
title_fullStr La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
title_full_unstemmed La consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “Aprendo con NooJ: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
title_sort la consolidación de un nuevo enfoque pedagógico en “aprendo con nooj: de la lingüística computacional a la enseñanza de la lengua”
publisher Universidad Nacional de Rosario. Centro de Estudios de Tecnología Educativa y Herramientas informáticas de Procesamiento del lenguaje
publishDate 2021
url https://aprendoconnooj.unr.edu.ar/index.php/revista/article/view/5
http://hdl.handle.net/2133/20276
http://hdl.handle.net/2133/20276
work_keys_str_mv AT ferramondocamila laconsolidaciondeunnuevoenfoquepedagogicoenaprendoconnoojdelalinguisticacomputacionalalaensenanzadelalengua
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820410874986497