Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos
Full citizenship works when exercised by people through their all citizen rights, which means not only their political rights, but to receive a full education, to healthcare, the rights to work, standard rights, and more. When half of the citizens in a nation haven’t access to the social rights, th...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/2133/1448 http://hdl.handle.net/2133/1448 |
Aporte de: |
id |
I15-R121-2133-1448 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Rosario |
institution_str |
I-15 |
repository_str |
R-121 |
collection |
Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
universidad pública ciudadanía democracia ingreso perfil de los estudiantes public university citizenship democracy access students’ social composition |
spellingShingle |
universidad pública ciudadanía democracia ingreso perfil de los estudiantes public university citizenship democracy access students’ social composition Juarros, María Fernanda Martinetto, Alejandra Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
topic_facet |
universidad pública ciudadanía democracia ingreso perfil de los estudiantes public university citizenship democracy access students’ social composition |
description |
Full citizenship works when exercised by people through their all citizen rights, which means not only their political rights, but to receive
a full education, to healthcare, the rights to work, standard rights, and more. When half of the citizens in a nation haven’t access to the social rights, that the Estate should guarantee, democracy cannot be substantive.
When society is structured about work’s world, education certificates become more and more social- valued. The present question is if public university may contribute to reconstruct social integration, democratizing access for social
groups traditionally excluded from this level of studies.
Admission policies that regulate the entrance at this high level of education by regulating the ratio between qualifications and applications, establish the requirements of average skills for applying students. Is at this point where resides the discussion about High School education as a right or a privilege.
The present article tries to lead some of the most important issues about this theme, intending
to analyze the “real access” to the university
studies, and to characterize the students’ social composition during the actual democracy process in our country, particularly at Buenos Aires University. |
format |
Artículo artículo publishedVersion |
author |
Juarros, María Fernanda Martinetto, Alejandra |
author_facet |
Juarros, María Fernanda Martinetto, Alejandra |
author_sort |
Juarros, María Fernanda |
title |
Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
title_short |
Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
title_full |
Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
title_fullStr |
Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
title_full_unstemmed |
Educación, ciudadanía y democracia. Análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
title_sort |
educación, ciudadanía y democracia. análisis en torno al acceso a la universidad de los sectores sociales de menores ingresos |
publisher |
Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario |
publishDate |
2010 |
url |
http://hdl.handle.net/2133/1448 http://hdl.handle.net/2133/1448 |
work_keys_str_mv |
AT juarrosmariafernanda educacionciudadaniaydemocraciaanalisisentornoalaccesoalauniversidaddelossectoressocialesdemenoresingresos AT martinettoalejandra educacionciudadaniaydemocraciaanalisisentornoalaccesoalauniversidaddelossectoressocialesdemenoresingresos |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820408513593348 |