La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico

This work refers to an institutional experience of postgraduate training under the “PROMEI” project which was addressed to teachers of the School of Mechanics of the FCEIA-UNR (Argentina). The overall objective was focused on awareness, exploration, handling and assessment of the poss...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: San Martín, Patricia Silvana, Rodríguez, Guillermo Luján
Formato: article
Lenguaje:Español
Español
Publicado: ICECE 2010
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/2133/1327
http://hdl.handle.net/2133/1327
Aporte de:
id I15-R121-2133-1327
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-121
collection Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR)
language Español
Español
orig_language_str_mv es
spa
topic Dispositivos Hipermediales Dinámicos
Taller físico-virtual
Formación del Ingeniero Mecánico
spellingShingle Dispositivos Hipermediales Dinámicos
Taller físico-virtual
Formación del Ingeniero Mecánico
San Martín, Patricia Silvana
Rodríguez, Guillermo Luján
La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
topic_facet Dispositivos Hipermediales Dinámicos
Taller físico-virtual
Formación del Ingeniero Mecánico
description This work refers to an institutional experience of postgraduate training under the “PROMEI” project which was addressed to teachers of the School of Mechanics of the FCEIA-UNR (Argentina). The overall objective was focused on awareness, exploration, handling and assessment of the possibilities offered by the DHD_ Hypermedia Dynamic Devices, in the development of teaching strategies that may allow to deal with problems within the Mechanical Engineering professional field through the designed methodology, in order to conceptualize and implement the developed theoretical and methodological framework in the creation of a skills curriculum. DHD is a social net provided by the ITC in a new both physical and virtual context where the participants investigate, teach, learn, evaluate, exchange ideas and are involved in an interactive responsible process of learning objects transformation regulated, as the case may be, by a coordination of contracts adapted to the specific participative modality of each Workshop.
format article
author San Martín, Patricia Silvana
Rodríguez, Guillermo Luján
author_facet San Martín, Patricia Silvana
Rodríguez, Guillermo Luján
author_sort San Martín, Patricia Silvana
title La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
title_short La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
title_full La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
title_fullStr La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
title_full_unstemmed La modalidad pedagógica de Taller físico-virtual en la formación del Ingeniero Mecánico
title_sort la modalidad pedagógica de taller físico-virtual en la formación del ingeniero mecánico
publisher ICECE
publishDate 2010
url http://hdl.handle.net/2133/1327
http://hdl.handle.net/2133/1327
work_keys_str_mv AT sanmartinpatriciasilvana lamodalidadpedagogicadetallerfisicovirtualenlaformaciondelingenieromecanico
AT rodriguezguillermolujan lamodalidadpedagogicadetallerfisicovirtualenlaformaciondelingenieromecanico
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820407986159618