Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.

This paper deals with history teacher's intercultural communicative competence when teaching Argentina's History to young foreign students of different nationalities. For doing so, we analyze oral interaction which takes place in the classes and teachers' discourse in two circumsta...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Pozzo, María Isabel, Lencina, Julieta
Formato: article artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Autónoma de Madrid 2018
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/2133/13198
http://hdl.handle.net/2133/13198
Aporte de:
id I15-R121-2133-13198
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-121
collection Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Intercultural communicative competence
Sociocultural contents
Spanish as a foreign language
Orality
spellingShingle Intercultural communicative competence
Sociocultural contents
Spanish as a foreign language
Orality
Pozzo, María Isabel
Lencina, Julieta
Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
topic_facet Intercultural communicative competence
Sociocultural contents
Spanish as a foreign language
Orality
description This paper deals with history teacher's intercultural communicative competence when teaching Argentina's History to young foreign students of different nationalities. For doing so, we analyze oral interaction which takes place in the classes and teachers' discourse in two circumstances: with and without teaching experience. From their expressions, the most relevant indicators were revealed following theoretical models and the concept of ‘foreigner talk’. The results evaluate which aspects are presents and which ones are not and the conclusion points out what stills needs to be done to achieve a thorough development of this competence.
format article
artículo
publishedVersion
author Pozzo, María Isabel
Lencina, Julieta
author_facet Pozzo, María Isabel
Lencina, Julieta
author_sort Pozzo, María Isabel
title Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
title_short Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
title_full Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
title_fullStr Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
title_full_unstemmed Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE. Análisis de la oralidad en el aula.
title_sort evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de historia en ele. análisis de la oralidad en el aula.
publisher Universidad Autónoma de Madrid
publishDate 2018
url http://hdl.handle.net/2133/13198
http://hdl.handle.net/2133/13198
work_keys_str_mv AT pozzomariaisabel evaluaciondelacompetenciacomunicativainterculturalenlaensenanzadehistoriaeneleanalisisdelaoralidadenelaula
AT lencinajulieta evaluaciondelacompetenciacomunicativainterculturalenlaensenanzadehistoriaeneleanalisisdelaoralidadenelaula
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820407863476225