La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
This paper focuses on different subjects studied at the research project “And what about Teaching? An exploratory study on teaching at the middle school” of the Facultad de Ciencias de la Educación from the Universidad Nacional de Entre Ríos. Thus, it tries to think about different axes which der...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | article artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Humanidades y Artes. Escuela de Ciencias de la Educación
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/2133/11723 http://hdl.handle.net/2133/11723 |
Aporte de: |
id |
I15-R121-2133-11723 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Rosario |
institution_str |
I-15 |
repository_str |
R-121 |
collection |
Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
Enseñanza Contexto Intereses Trabajo Narración Teaching Narrations |
spellingShingle |
Enseñanza Contexto Intereses Trabajo Narración Teaching Narrations Rattero, Carina Chaus, Alex La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
topic_facet |
Enseñanza Contexto Intereses Trabajo Narración Teaching Narrations |
description |
This paper focuses on different subjects studied at the research project “And
what about Teaching? An exploratory study on teaching at the middle school” of the
Facultad de Ciencias de la Educación from the Universidad Nacional de Entre Ríos.
Thus, it tries to think about different axes which derives from the testimonies collected
from the interviews with different middle-school teachers of Entre Ríos. Those axes
are: a) it becomes necessary to know the context of the students to teach; b) student’s
interests could situate at the centre of the stage of teaching; c) students would become
interested mostly in those subjects that could be useful for reaching a job and d) the
relevant place of narrations in the relationships among teachers and students. In order to
develop each axe, the following pages will approach the essay form, including dissimilar
theoretical perspectives and suggesting different questions. |
format |
article artículo publishedVersion |
author |
Rattero, Carina Chaus, Alex |
author_facet |
Rattero, Carina Chaus, Alex |
author_sort |
Rattero, Carina |
title |
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
title_short |
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
title_full |
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
title_fullStr |
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
title_full_unstemmed |
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
title_sort |
la escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza |
publisher |
Facultad de Humanidades y Artes. Escuela de Ciencias de la Educación |
publishDate |
2018 |
url |
http://hdl.handle.net/2133/11723 http://hdl.handle.net/2133/11723 |
work_keys_str_mv |
AT ratterocarina laescuelasecundariayelextranamientodelaensenanza AT chausalex laescuelasecundariayelextranamientodelaensenanza |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820410247938049 |