La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza

This paper focuses on different subjects studied at the research project “And what about Teaching? An exploratory study on teaching at the middle school” of the Facultad de Ciencias de la Educación from the Universidad Nacional de Entre Ríos. Thus, it tries to think about different axes which der...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Rattero, Carina, Chaus, Alex
Formato: article artículo publishedVersion
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad de Humanidades y Artes. Escuela de Ciencias de la Educación 2018
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/2133/11723
http://hdl.handle.net/2133/11723
Aporte de:
id I15-R121-2133-11723
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Rosario
institution_str I-15
repository_str R-121
collection Repositorio Hipermedial de la Universidad Nacional de Rosario (UNR)
language Español
orig_language_str_mv spa
topic Enseñanza
Contexto
Intereses
Trabajo
Narración
Teaching
Narrations
spellingShingle Enseñanza
Contexto
Intereses
Trabajo
Narración
Teaching
Narrations
Rattero, Carina
Chaus, Alex
La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
topic_facet Enseñanza
Contexto
Intereses
Trabajo
Narración
Teaching
Narrations
description This paper focuses on different subjects studied at the research project “And what about Teaching? An exploratory study on teaching at the middle school” of the Facultad de Ciencias de la Educación from the Universidad Nacional de Entre Ríos. Thus, it tries to think about different axes which derives from the testimonies collected from the interviews with different middle-school teachers of Entre Ríos. Those axes are: a) it becomes necessary to know the context of the students to teach; b) student’s interests could situate at the centre of the stage of teaching; c) students would become interested mostly in those subjects that could be useful for reaching a job and d) the relevant place of narrations in the relationships among teachers and students. In order to develop each axe, the following pages will approach the essay form, including dissimilar theoretical perspectives and suggesting different questions.
format article
artículo
publishedVersion
author Rattero, Carina
Chaus, Alex
author_facet Rattero, Carina
Chaus, Alex
author_sort Rattero, Carina
title La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
title_short La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
title_full La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
title_fullStr La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
title_full_unstemmed La escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
title_sort la escuela secundaria y el extrañamiento de la enseñanza
publisher Facultad de Humanidades y Artes. Escuela de Ciencias de la Educación
publishDate 2018
url http://hdl.handle.net/2133/11723
http://hdl.handle.net/2133/11723
work_keys_str_mv AT ratterocarina laescuelasecundariayelextranamientodelaensenanza
AT chausalex laescuelasecundariayelextranamientodelaensenanza
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820410247938049