Construction of collective subjects in education: A philosophical approach about experiences of equality, emancipation and self-management
This paper seeks to reconstruct the subject theory Alain Badiou to apply to the field of education. In this sense, it addresses the pedagogical proposal of Joseph Jacotot developed by Jacques Rancière and other educational experiences crossed by the principles of equality, emancipation and self-mana...
Guardado en:
| Autor principal: | Colella, Leonardo |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Centro de Investigaciones Interdisciplinarias de Filosofía en la Escuela (CIIFE)
2020
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.uncu.edu.ar/ojs3/index.php/saberesypracticas/article/view/2212 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Construcción de sujetos colectivos en la educación : un enfoque filosófico sobre experiencias de igualdad, emancipación y autogestión
por: Colella, Leonardo -
Construcción de sujetos colectivos en la educación: un enfoque filosófico sobre experiencias de igualdad, emancipación y autogestión
por: Colella, Leonardo
Publicado: (2020) -
Construcción de sujetos colectivos en la educación: un enfoque filosófico sobre experiencias de igualdad, emancipación y autogestión
por: Colella, Leonardo Javier
Publicado: (2020) -
Los procesos de subjetivación política en la educación. La teoría del sujeto de Alain Badiou y el acontecimiento Jacotot
por: Colella, Leonardo -
Speech, silence, and equality of intelligences. Thinking the teaching praxis from a wild pragmatic-realistic view
por: GARCÍA, JUAN DIEGO
Publicado: (2020)