Enrich feedback to consolidate learning
This article seeks to contribute to the understanding of feedback as a complex process involving multiple dimensions. It retrieves the feedback model of Hattie and Tymperley, the self-regulation model of Nicol and Macfarlane and synthesizes modalities according to which the concept of feedback has b...
Guardado en:
| Autor principal: | Lima Silvain, Graciela |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
2017
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/17328 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Enriquecer la realimentación para consolidar aprendizajes
por: Lima Silvain, Graciela; Universidad Nacional de San Luis
Publicado: (2017) -
Tres herramientas virtuales para el aprendizaje colaborativo y la evaluación formativa
por: Schmidt, Karina Inés, et al.
Publicado: (2022) -
Peer feedback in an online dissertation writing workshop
por: Álvarez, Guadalupe, et al.
Publicado: (2024) -
Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
por: Ávalos Rodríguez, Ileana
Publicado: (2017) -
Retroalimentación docente y aprendizaje en talleres virtuales de escritura de tesis
por: Álvarez, Guadalupe, et al.
Publicado: (2024)