Recognition and Ascription of Beliefs in the child
Empirical evidence suggests that human beings develop the capacity to ascribe mental states (as false beliefs) at the age of four or five years old. This has been demonstrated through the use of different tests (appearance – reality, representational change and false belief tests). Three year old in...
Guardado en:
| Autor principal: | Duero, Dante Gabriel |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba
2010
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/5265 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Three decades of false belief task
por: Balmaceda, Tomas
Publicado: (2016) -
The use of inventories for the description of explicit epistemological beliefs of a science teacher in an ethnographic study. Comparison with implicit beliefs
por: Peme, Carmen, et al.
Publicado: (2023) -
The description of explicit didactic beliefs of a science teacher using inventories as part of an ethnographic study. Comparison with implicit beliefs
por: Peme, Carmen, et al.
Publicado: (2023) -
Entorno sociocultural y desarrollo humano: reflexiones desde las diferencias culturales en teoría de la mente
por: Moreno-Núñez, Ana
Publicado: (2022) -
Estudio del impacto del ajedrez sobre las funciones ejecutivas en niños de edad escolar
por: Grau Pérez, Gonzalo, et al.
Publicado: (2015)