Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.

This text was generated from the registration of the process of Villerxs, a project of methodological, corporal and scenic investigation based on the CePIA. The project uses dance as a tool to ask about the construction of the corporal identities of young Cordobans in a situation of vulnerability. T...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Saldívar Halac, Natalia Saraí
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Producción e Investigación en Artes, Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba. 2018
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ART/article/view/21076
Aporte de:
id I10-R361-article-21076
record_format ojs
spelling I10-R361-article-210762023-02-09T22:57:27Z Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin. Bailar la distancia: identidades corporales en el margen. Saldívar Halac, Natalia Saraí corporalidad política marginalidad danza identidad corporality politics marginality dance identity This text was generated from the registration of the process of Villerxs, a project of methodological, corporal and scenic investigation based on the CePIA. The project uses dance as a tool to ask about the construction of the corporal identities of young Cordobans in a situation of vulnerability. The search around how to represent what is foreign from the outside is one of the knots of the proposal, which finds a place of active reflection in the bodies of those who dance. Este texto se generó a partir del registro del proceso de Villerxs, un proyecto de investigación metodológica, corporal y escénica radicado en el CePIA. El proyecto utiliza la danza como herramienta para preguntarse acerca de la construcción de las identidades corporales de jóvenes cordobeses en situación de vulnerabilidad. La búsqueda alrededor del cómo representar lo ajeno desde afuera es uno de los nudos de la propuesta, que encuentra un lugar de reflexión activa en los cuerpos de quienes bailan. Centro de Producción e Investigación en Artes, Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba. 2018-09-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Non-arbitrated article Artículo no arbitrado application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ART/article/view/21076 10.55443/artilugio.n4.2018.21076 Artilugio; No. 4 (2018): Policies of the Living; 144-153 Artilugio; Núm. 4 (2018): Políticas de lo vivo; 144-153 Artilugio; n. 4 (2018): Políticas de lo vivo; 144-153 2408-462X 10.55443/artilugio.n4.2018 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ART/article/view/21076/20649 Derechos de autor 2018 Artilugio
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-361
container_title_str Artilugio
language Español
format Artículo revista
topic corporalidad
política
marginalidad
danza
identidad
corporality
politics
marginality
dance
identity
spellingShingle corporalidad
política
marginalidad
danza
identidad
corporality
politics
marginality
dance
identity
Saldívar Halac, Natalia Saraí
Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
topic_facet corporalidad
política
marginalidad
danza
identidad
corporality
politics
marginality
dance
identity
author Saldívar Halac, Natalia Saraí
author_facet Saldívar Halac, Natalia Saraí
author_sort Saldívar Halac, Natalia Saraí
title Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
title_short Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
title_full Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
title_fullStr Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
title_full_unstemmed Dancing The Distance: Bodily Identities In The Margin.
title_sort dancing the distance: bodily identities in the margin.
description This text was generated from the registration of the process of Villerxs, a project of methodological, corporal and scenic investigation based on the CePIA. The project uses dance as a tool to ask about the construction of the corporal identities of young Cordobans in a situation of vulnerability. The search around how to represent what is foreign from the outside is one of the knots of the proposal, which finds a place of active reflection in the bodies of those who dance.
publisher Centro de Producción e Investigación en Artes, Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba.
publishDate 2018
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ART/article/view/21076
work_keys_str_mv AT saldivarhalacnataliasarai dancingthedistancebodilyidentitiesinthemargin
AT saldivarhalacnataliasarai bailarladistanciaidentidadescorporalesenelmargen
first_indexed 2024-09-03T22:27:59Z
last_indexed 2024-09-03T22:27:59Z
_version_ 1809215629882818560