Didactic sequence to teach the phenomenon of electromagnetic induction at the secondary level
This paper presents and describes a teaching proposal designed to promote the learning of the phenomenon of electromagnetic induction (IE) at the secondary level. It was designed taking into account various aspects, such as: the official curricular guidelines, the results of research on conceptions...
Guardado en:
| Autores principales: | Inorreta, Yesica, Bravo, Bettina, Bravo, Silvia |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/43306 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Study of the development of knowledge in Electromagnetic Induction, in secondary level students
por: Inorreta, Yesica, et al.
Publicado: (2023) -
The ontological characteristics of the electromagnetic induction
por: Hoyos, Elena, et al.
Publicado: (2020) -
La enseñanza y el aprendizaje del fenómeno de inducción electromagnética en el nivel secundario
por: Inorreta, Yesica, et al.
Publicado: (2021) -
Oversimplifications in advanced learning: the case of electromagnetic induction
por: Hoyos, Elena, et al.
Publicado: (2023) -
La Ley de Inducción de Faraday. Una propuesta para la enseñanza media técnica
por: Sánchez, Daniel Néstor
Publicado: (2015)