Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow

The present interdisciplinary didactic proposal was implemented in Biophysics, a new curricular subject for the Secondary Education of the province of La Rioja. The process of modeling and constructing an experimental device with low cost materials and appropriate didactic interventions generated an...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Navarro, Silvia I., Rosello, Nicolás F., Muros, Rodolfo C., Quiroga, María Luz, Bulacios, Héctor, Juarez, Gustavo A.
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2017
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18476
Aporte de:
id I10-R316-article-18476
record_format ojs
spelling I10-R316-article-184762023-09-12T17:07:07Z Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow Propuesta didáctica interdisciplinaria de la modelización del flujo sanguíneo Navarro, Silvia I. Rosello, Nicolás F. Muros, Rodolfo C. Quiroga, María Luz Bulacios, Héctor Juarez, Gustavo A. Fluidos Número de Reynolds Sistema circulatorio Experimento Estrategia didáctica. Fluids Reynolds numbers Circulatory system Experiment Didactic strategy. The present interdisciplinary didactic proposal was implemented in Biophysics, a new curricular subject for the Secondary Education of the province of La Rioja. The process of modeling and constructing an experimental device with low cost materials and appropriate didactic interventions generated an environment that favors the transfer of contents to new situations, from which it is possible to obtain meaningful learning where the student is the main actor of their own knowledge. La presente propuesta didáctica interdisciplinaria fue implementada en el nuevo espacio curricular de la Edu-cación Secundaria Obligatoria (Provincia de La Rioja) llamada Biofísica. El proceso de modelizar y construir un dispositivo experimental con materiales de bajo costo, y las intervenciones didácticas adecuadas generaron un ambiente que favorece la transferencia de contenidos a nuevas situaciones, de la cual es posible obtener aprendizajes significativos donde el alumno es el principal actor de su propio conocimiento. Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2017-11-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18476 Journal of Physics Teaching; Vol. 29: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF; 279-285 Revista de Enseñanza de la Física; Vol. 29: Número Extra: Selección de Trabajos Presentados a REF; 279-285 Revista de Enseñanza de la Física; v. 29: Edição extra: Seleção de artigos enviados ao REF; 279-285 2250-6101 0326-7091 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18476/18323 Derechos de autor 2017 Silvia I. Navarro, Nicolás F. Rosello, Rodolfo C. Muros, María Luz Quiroga, Héctor Bulacios, Gustavo A. Juarez
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-316
container_title_str Revista de Enseñanza de la Física
language Español
format Artículo revista
topic Fluidos
Número de Reynolds
Sistema circulatorio
Experimento
Estrategia didáctica.
Fluids
Reynolds numbers
Circulatory system
Experiment
Didactic strategy.
spellingShingle Fluidos
Número de Reynolds
Sistema circulatorio
Experimento
Estrategia didáctica.
Fluids
Reynolds numbers
Circulatory system
Experiment
Didactic strategy.
Navarro, Silvia I.
Rosello, Nicolás F.
Muros, Rodolfo C.
Quiroga, María Luz
Bulacios, Héctor
Juarez, Gustavo A.
Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
topic_facet Fluidos
Número de Reynolds
Sistema circulatorio
Experimento
Estrategia didáctica.
Fluids
Reynolds numbers
Circulatory system
Experiment
Didactic strategy.
author Navarro, Silvia I.
Rosello, Nicolás F.
Muros, Rodolfo C.
Quiroga, María Luz
Bulacios, Héctor
Juarez, Gustavo A.
author_facet Navarro, Silvia I.
Rosello, Nicolás F.
Muros, Rodolfo C.
Quiroga, María Luz
Bulacios, Héctor
Juarez, Gustavo A.
author_sort Navarro, Silvia I.
title Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
title_short Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
title_full Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
title_fullStr Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
title_full_unstemmed Interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
title_sort interdisciplinary didactic proposal of the modeling of the blood flow
description The present interdisciplinary didactic proposal was implemented in Biophysics, a new curricular subject for the Secondary Education of the province of La Rioja. The process of modeling and constructing an experimental device with low cost materials and appropriate didactic interventions generated an environment that favors the transfer of contents to new situations, from which it is possible to obtain meaningful learning where the student is the main actor of their own knowledge.
publisher Asociación de Profesores de Física de la Argentina
publishDate 2017
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18476
work_keys_str_mv AT navarrosilviai interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT rosellonicolasf interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT murosrodolfoc interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT quirogamarialuz interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT bulacioshector interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT juarezgustavoa interdisciplinarydidacticproposalofthemodelingofthebloodflow
AT navarrosilviai propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
AT rosellonicolasf propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
AT murosrodolfoc propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
AT quirogamarialuz propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
AT bulacioshector propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
AT juarezgustavoa propuestadidacticainterdisciplinariadelamodelizaciondelflujosanguineo
first_indexed 2024-09-03T20:38:53Z
last_indexed 2024-09-03T20:38:53Z
_version_ 1809208766638325760