Training argumentation of future physics teachers: review of current studies

This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main poin...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Ramos, Wilmar Francisco, Stipcich, Silvia, Domínguez, Alejandra, Mosquera, Carlos Javier
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2017
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452
Aporte de:
id I10-R316-article-18452
record_format ojs
spelling I10-R316-article-184522023-09-12T17:07:07Z Training argumentation of future physics teachers: review of current studies La formación en argumentación de futuros profesores de física: revisión de estudios actuales Ramos, Wilmar Francisco Stipcich, Silvia Domínguez, Alejandra Mosquera, Carlos Javier Argumentación en ciencias Formación de profesores Actividades de práctica reflexiva. Science argumentation Teacher training Reflective practice activities. This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main points that structure this presentation and are the result of a bibliographical review. By using a bibliographic mapping for the search and systematization of research papers and a narrative style to show the progress in each of these research papers, we present a preliminary input to consolidate the state of the art of the research problem that concerns us, to know the way trainee physics teachers argument and to contribute to their development by promoting argumentative skills. Esta comunicación presenta un acercamiento al estado del arte sobre la argumentación como tema de investi-gación en la enseñanza de las ciencias. La importancia de la argumentación en la formación de futuros profe-sores de física y las actividades de habilidad argumentativa, a través de la práctica reflexiva implementada durante el proceso de formación, son las líneas bajo las cuales se estructura esta presentación y han sido resul-tado de una revisión bibliográfica. Recurriendo a un mapeamiento bibliográfico para la búsqueda y sistemati-zación de trabajos de investigación y a un estilo narrativo para exponer los avances de cada uno de estos trabajos, presentamos un primer insumo para la consolidación del estado del arte sobre el problema de inves-tigación que nos atañe, conocer las formas de argumentación de futuros profesores de física y contribuir a su desarrollo promoviendo la habilidad argumentativa. Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2017-11-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452 Journal of Physics Teaching; Vol. 29: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF; 121-128 Revista de Enseñanza de la Física; Vol. 29: Número Extra: Selección de Trabajos Presentados a REF; 121-128 Revista de Enseñanza de la Física; v. 29: Edição extra: Seleção de artigos enviados ao REF; 121-128 2250-6101 0326-7091 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452/18294 Derechos de autor 2017 Wilmar Francisco Ramos, Silvia Stipcich, Alejandra Domínguez, Carlos Javier Mosquera
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-316
container_title_str Revista de Enseñanza de la Física
language Español
format Artículo revista
topic Argumentación en ciencias
Formación de profesores
Actividades de práctica reflexiva.
Science argumentation
Teacher training
Reflective practice activities.
spellingShingle Argumentación en ciencias
Formación de profesores
Actividades de práctica reflexiva.
Science argumentation
Teacher training
Reflective practice activities.
Ramos, Wilmar Francisco
Stipcich, Silvia
Domínguez, Alejandra
Mosquera, Carlos Javier
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
topic_facet Argumentación en ciencias
Formación de profesores
Actividades de práctica reflexiva.
Science argumentation
Teacher training
Reflective practice activities.
author Ramos, Wilmar Francisco
Stipcich, Silvia
Domínguez, Alejandra
Mosquera, Carlos Javier
author_facet Ramos, Wilmar Francisco
Stipcich, Silvia
Domínguez, Alejandra
Mosquera, Carlos Javier
author_sort Ramos, Wilmar Francisco
title Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
title_short Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
title_full Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
title_fullStr Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
title_full_unstemmed Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
title_sort training argumentation of future physics teachers: review of current studies
description This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main points that structure this presentation and are the result of a bibliographical review. By using a bibliographic mapping for the search and systematization of research papers and a narrative style to show the progress in each of these research papers, we present a preliminary input to consolidate the state of the art of the research problem that concerns us, to know the way trainee physics teachers argument and to contribute to their development by promoting argumentative skills.
publisher Asociación de Profesores de Física de la Argentina
publishDate 2017
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452
work_keys_str_mv AT ramoswilmarfrancisco trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies
AT stipcichsilvia trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies
AT dominguezalejandra trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies
AT mosqueracarlosjavier trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies
AT ramoswilmarfrancisco laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales
AT stipcichsilvia laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales
AT dominguezalejandra laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales
AT mosqueracarlosjavier laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales
first_indexed 2024-09-03T20:38:50Z
last_indexed 2024-09-03T20:38:50Z
_version_ 1809208763059535872