Training argumentation of future physics teachers: review of current studies
This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main poin...
Guardado en:
| Autores principales: | , , , |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2017
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452 |
| Aporte de: |
| id |
I10-R316-article-18452 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I10-R316-article-184522023-09-12T17:07:07Z Training argumentation of future physics teachers: review of current studies La formación en argumentación de futuros profesores de física: revisión de estudios actuales Ramos, Wilmar Francisco Stipcich, Silvia Domínguez, Alejandra Mosquera, Carlos Javier Argumentación en ciencias Formación de profesores Actividades de práctica reflexiva. Science argumentation Teacher training Reflective practice activities. This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main points that structure this presentation and are the result of a bibliographical review. By using a bibliographic mapping for the search and systematization of research papers and a narrative style to show the progress in each of these research papers, we present a preliminary input to consolidate the state of the art of the research problem that concerns us, to know the way trainee physics teachers argument and to contribute to their development by promoting argumentative skills. Esta comunicación presenta un acercamiento al estado del arte sobre la argumentación como tema de investi-gación en la enseñanza de las ciencias. La importancia de la argumentación en la formación de futuros profe-sores de física y las actividades de habilidad argumentativa, a través de la práctica reflexiva implementada durante el proceso de formación, son las líneas bajo las cuales se estructura esta presentación y han sido resul-tado de una revisión bibliográfica. Recurriendo a un mapeamiento bibliográfico para la búsqueda y sistemati-zación de trabajos de investigación y a un estilo narrativo para exponer los avances de cada uno de estos trabajos, presentamos un primer insumo para la consolidación del estado del arte sobre el problema de inves-tigación que nos atañe, conocer las formas de argumentación de futuros profesores de física y contribuir a su desarrollo promoviendo la habilidad argumentativa. Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2017-11-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452 Journal of Physics Teaching; Vol. 29: Extra Issue: Selection of papers submitted to REF; 121-128 Revista de Enseñanza de la Física; Vol. 29: Número Extra: Selección de Trabajos Presentados a REF; 121-128 Revista de Enseñanza de la Física; v. 29: Edição extra: Seleção de artigos enviados ao REF; 121-128 2250-6101 0326-7091 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452/18294 Derechos de autor 2017 Wilmar Francisco Ramos, Silvia Stipcich, Alejandra Domínguez, Carlos Javier Mosquera |
| institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
| institution_str |
I-10 |
| repository_str |
R-316 |
| container_title_str |
Revista de Enseñanza de la Física |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Argumentación en ciencias Formación de profesores Actividades de práctica reflexiva. Science argumentation Teacher training Reflective practice activities. |
| spellingShingle |
Argumentación en ciencias Formación de profesores Actividades de práctica reflexiva. Science argumentation Teacher training Reflective practice activities. Ramos, Wilmar Francisco Stipcich, Silvia Domínguez, Alejandra Mosquera, Carlos Javier Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| topic_facet |
Argumentación en ciencias Formación de profesores Actividades de práctica reflexiva. Science argumentation Teacher training Reflective practice activities. |
| author |
Ramos, Wilmar Francisco Stipcich, Silvia Domínguez, Alejandra Mosquera, Carlos Javier |
| author_facet |
Ramos, Wilmar Francisco Stipcich, Silvia Domínguez, Alejandra Mosquera, Carlos Javier |
| author_sort |
Ramos, Wilmar Francisco |
| title |
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| title_short |
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| title_full |
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| title_fullStr |
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| title_full_unstemmed |
Training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| title_sort |
training argumentation of future physics teachers: review of current studies |
| description |
This communication presents an approach to the state of the art of argumentation as a research topic in science teaching. The importance of argumentation in physics teachers training and argumentative skills activities by means of reflective practice as part of the training process are the main points that structure this presentation and are the result of a bibliographical review. By using a bibliographic mapping for the search and systematization of research papers and a narrative style to show the progress in each of these research papers, we present a preliminary input to consolidate the state of the art of the research problem that concerns us, to know the way trainee physics teachers argument and to contribute to their development by promoting argumentative skills. |
| publisher |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina |
| publishDate |
2017 |
| url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18452 |
| work_keys_str_mv |
AT ramoswilmarfrancisco trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies AT stipcichsilvia trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies AT dominguezalejandra trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies AT mosqueracarlosjavier trainingargumentationoffuturephysicsteachersreviewofcurrentstudies AT ramoswilmarfrancisco laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales AT stipcichsilvia laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales AT dominguezalejandra laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales AT mosqueracarlosjavier laformacionenargumentaciondefuturosprofesoresdefisicarevisiondeestudiosactuales |
| first_indexed |
2024-09-03T20:38:50Z |
| last_indexed |
2024-09-03T20:38:50Z |
| _version_ |
1809208763059535872 |