Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natura...
Guardado en:
| Autores principales: | , , , , , , , , |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
2000
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793 |
| Aporte de: |
| id |
I10-R313-article-40793 |
|---|---|
| record_format |
ojs |
| spelling |
I10-R313-article-407932023-03-31T21:31:32Z Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. Postítulo en Ciencias Naturales: nueva dimensión curricular innovadora en la formación del Profesorado en Ciencias. Rivarossa, A. Ortiz , F. Astudillo , M. Degiovanni , S. Corigliani , M. Gesponer , H. Derno , M. Lecunzberry , G. Raffaini , G. Teacher training Postgraduate in Natural Sciences Disciplinary and interdisciplinary training Formación del profesorado Postítulo en Ciencias Naturales Formación disciplinar e interdisciplinar AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natural science. This process implica adisciplinary cooperative work and a conjuction of theories practica] approaches and methodologies, thaiconstitute a challenge to other traditional updating modalities. ResumenEn este trabajo se presenta una propuesta de formación sistemática para profesores de ciencias. La mismaofrece en su estructura un abordaje integrado del conocimiento disciplinar, interdisciplinar y pedagógicodidáctico que permiten cubrir necesidades de actualización y demandas institucionales, desde una perspectiva integrada en el área de las Ciencias Naturales. Aproximarse a un proceso de formación en ésta líneaimplica un trabajo de cooperación disciplinar y un entrecruzamiento de teorías, prácticas y metodologíasque ofrecen un diesafío y una ruptura frente a otras modalidades de capacitación tradicional Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2000-03-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793 10.59524/2344-9225.v3.n1.40793 Journal of Biology Education; Vol. 3 No. 1 (2000): Education in Biology Journal; 20-26 Revista de Educación en Biología; Vol. 3 Núm. 1 (2000): Revista Educación en Biología; 20-26 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v3.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793/40918 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
| institution_str |
I-10 |
| repository_str |
R-313 |
| container_title_str |
Revista de Educación en Biología |
| language |
Español |
| format |
Artículo revista |
| topic |
Teacher training Postgraduate in Natural Sciences Disciplinary and interdisciplinary training Formación del profesorado Postítulo en Ciencias Naturales Formación disciplinar e interdisciplinar |
| spellingShingle |
Teacher training Postgraduate in Natural Sciences Disciplinary and interdisciplinary training Formación del profesorado Postítulo en Ciencias Naturales Formación disciplinar e interdisciplinar Rivarossa, A. Ortiz , F. Astudillo , M. Degiovanni , S. Corigliani , M. Gesponer , H. Derno , M. Lecunzberry , G. Raffaini , G. Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| topic_facet |
Teacher training Postgraduate in Natural Sciences Disciplinary and interdisciplinary training Formación del profesorado Postítulo en Ciencias Naturales Formación disciplinar e interdisciplinar |
| author |
Rivarossa, A. Ortiz , F. Astudillo , M. Degiovanni , S. Corigliani , M. Gesponer , H. Derno , M. Lecunzberry , G. Raffaini , G. |
| author_facet |
Rivarossa, A. Ortiz , F. Astudillo , M. Degiovanni , S. Corigliani , M. Gesponer , H. Derno , M. Lecunzberry , G. Raffaini , G. |
| author_sort |
Rivarossa, A. |
| title |
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| title_short |
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| title_full |
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| title_fullStr |
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| title_full_unstemmed |
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| title_sort |
postgraduate in natural sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. |
| description |
AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natural science. This process implica adisciplinary cooperative work and a conjuction of theories practica] approaches and methodologies, thaiconstitute a challenge to other traditional updating modalities. |
| publisher |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina |
| publishDate |
2000 |
| url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793 |
| work_keys_str_mv |
AT rivarossaa postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT ortizf postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT astudillom postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT degiovannis postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT coriglianim postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT gesponerh postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT dernom postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT lecunzberryg postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT raffainig postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining AT rivarossaa postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT ortizf postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT astudillom postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT degiovannis postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT coriglianim postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT gesponerh postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT dernom postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT lecunzberryg postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias AT raffainig postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias |
| first_indexed |
2024-09-03T20:32:43Z |
| last_indexed |
2024-09-03T20:32:43Z |
| _version_ |
1809208378739654656 |