Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.

AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natura...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Rivarossa, A., Ortiz , F., Astudillo , M., Degiovanni , S., Corigliani , M., Gesponer , H., Derno , M., Lecunzberry , G., Raffaini , G.
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2000
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793
Aporte de:
id I10-R313-article-40793
record_format ojs
spelling I10-R313-article-407932023-03-31T21:31:32Z Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. Postítulo en Ciencias Naturales: nueva dimensión curricular innovadora en la formación del Profesorado en Ciencias. Rivarossa, A. Ortiz , F. Astudillo , M. Degiovanni , S. Corigliani , M. Gesponer , H. Derno , M. Lecunzberry , G. Raffaini , G. Teacher training Postgraduate in Natural Sciences Disciplinary and interdisciplinary training Formación del profesorado Postítulo en Ciencias Naturales Formación disciplinar e interdisciplinar AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natural science. This process implica adisciplinary cooperative work and a conjuction of theories practica] approaches and methodologies, thaiconstitute a challenge to other traditional updating modalities. ResumenEn este trabajo se presenta una propuesta de formación sistemática para profesores de ciencias. La mismaofrece en su estructura un abordaje integrado del conocimiento disciplinar, interdisciplinar y pedagógicodidáctico que permiten cubrir necesidades de actualización y demandas institucionales, desde una perspectiva integrada en el área de las Ciencias Naturales. Aproximarse a un proceso de formación en ésta líneaimplica un trabajo de cooperación disciplinar y un entrecruzamiento de teorías, prácticas y metodologíasque ofrecen un diesafío y una ruptura frente a otras modalidades de capacitación tradicional Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2000-03-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793 10.59524/2344-9225.v3.n1.40793 Journal of Biology Education; Vol. 3 No. 1 (2000): Education in Biology Journal; 20-26 Revista de Educación en Biología; Vol. 3 Núm. 1 (2000): Revista Educación en Biología; 20-26 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v3.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793/40918 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic Teacher training
Postgraduate in Natural Sciences
Disciplinary and interdisciplinary training
Formación del profesorado
Postítulo en Ciencias Naturales
Formación disciplinar e interdisciplinar
spellingShingle Teacher training
Postgraduate in Natural Sciences
Disciplinary and interdisciplinary training
Formación del profesorado
Postítulo en Ciencias Naturales
Formación disciplinar e interdisciplinar
Rivarossa, A.
Ortiz , F.
Astudillo , M.
Degiovanni , S.
Corigliani , M.
Gesponer , H.
Derno , M.
Lecunzberry , G.
Raffaini , G.
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
topic_facet Teacher training
Postgraduate in Natural Sciences
Disciplinary and interdisciplinary training
Formación del profesorado
Postítulo en Ciencias Naturales
Formación disciplinar e interdisciplinar
author Rivarossa, A.
Ortiz , F.
Astudillo , M.
Degiovanni , S.
Corigliani , M.
Gesponer , H.
Derno , M.
Lecunzberry , G.
Raffaini , G.
author_facet Rivarossa, A.
Ortiz , F.
Astudillo , M.
Degiovanni , S.
Corigliani , M.
Gesponer , H.
Derno , M.
Lecunzberry , G.
Raffaini , G.
author_sort Rivarossa, A.
title Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
title_short Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
title_full Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
title_fullStr Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
title_full_unstemmed Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
title_sort postgraduate in natural sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.
description AbstractThis work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integratedapproch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of theinstitutionals demands, from art integrated perspective in the field of natural science. This process implica adisciplinary cooperative work and a conjuction of theories practica] approaches and methodologies, thaiconstitute a challenge to other traditional updating modalities.
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2000
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40793
work_keys_str_mv AT rivarossaa postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT ortizf postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT astudillom postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT degiovannis postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT coriglianim postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT gesponerh postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT dernom postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT lecunzberryg postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT raffainig postgraduateinnaturalsciencesnewinnovativecurriculardimensioninscienceteachertraining
AT rivarossaa postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT ortizf postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT astudillom postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT degiovannis postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT coriglianim postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT gesponerh postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT dernom postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT lecunzberryg postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
AT raffainig postituloencienciasnaturalesnuevadimensioncurricularinnovadoraenlaformaciondelprofesoradoenciencias
first_indexed 2024-09-03T20:32:43Z
last_indexed 2024-09-03T20:32:43Z
_version_ 1809208378739654656