The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers

A theoretical reflection about different interactive modeis are tresented in tisis work. Knowledge construections in science class is token as dic first analysis point. The purpose of this work is to define the main thereotical source that contributes to precise dic models. 'Ibis work is orient...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: De Longhi, LAna Lía
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2000
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40353
Aporte de:
id I10-R313-article-40353
record_format ojs
spelling I10-R313-article-403532023-08-09T19:48:49Z The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers La construcción del conocimiento: un problema de didáctica de las ciencias y de los profesores de ciencias De Longhi, LAna Lía knowledge construction - teaching practice construcción conocimiento - práctica docente A theoretical reflection about different interactive modeis are tresented in tisis work. Knowledge construections in science class is token as dic first analysis point. The purpose of this work is to define the main thereotical source that contributes to precise dic models. 'Ibis work is oriented to contribute to the improvement of teachers practice. Se presenta en este artículo una reflexión teórica sobre distintos modelos de interacción, tomando como perspectiva de análisis la construcción del conocimiento en clases de ciencia. El propósito es examinar desde el marco de un proyecto de investigación, las diferentes vertientes teóricas que contribuyen a deimitarlos y a su vez brindar aportes para el análisis de la práctica docente. Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2000-03-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40353 10.59524/2344-9225.v3.n1.40353 Journal of Biology Education; Vol. 3 No. 1 (2000): Education in Biology Journal; 13-21 Revista de Educación en Biología; Vol. 3 Núm. 1 (2000): Revista Educación en Biología; 13-21 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v3.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40353/40601 Derechos de autor 2000 LAna Lía De Longhi https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic knowledge construction - teaching practice
construcción conocimiento - práctica docente
spellingShingle knowledge construction - teaching practice
construcción conocimiento - práctica docente
De Longhi, LAna Lía
The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
topic_facet knowledge construction - teaching practice
construcción conocimiento - práctica docente
author De Longhi, LAna Lía
author_facet De Longhi, LAna Lía
author_sort De Longhi, LAna Lía
title The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
title_short The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
title_full The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
title_fullStr The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
title_full_unstemmed The construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
title_sort construction of knowledge: a problem of didactics of sciences and of science teachers
description A theoretical reflection about different interactive modeis are tresented in tisis work. Knowledge construections in science class is token as dic first analysis point. The purpose of this work is to define the main thereotical source that contributes to precise dic models. 'Ibis work is oriented to contribute to the improvement of teachers practice.
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2000
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/40353
work_keys_str_mv AT delonghilanalia theconstructionofknowledgeaproblemofdidacticsofsciencesandofscienceteachers
AT delonghilanalia laconstrucciondelconocimientounproblemadedidacticadelascienciasydelosprofesoresdeciencias
AT delonghilanalia constructionofknowledgeaproblemofdidacticsofsciencesandofscienceteachers
first_indexed 2024-09-03T20:32:36Z
last_indexed 2024-09-03T20:32:36Z
_version_ 1809208370882674688