Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic

This study aims to analyze the didactic potential of the digital resources used by teachers in the area of Natural Sciences (Biology and Physics) to promote the co-construction of learning in  the context of the Covid-19 pandemic, specifically in a 1st year of Secondary level in a town in the provin...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Suárez, Amparo Abigail Trinidad, Caleris, Yuliana María, Biber, Priscila Ariadna
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2023
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/39814
Aporte de:
id I10-R313-article-39814
record_format ojs
spelling I10-R313-article-398142023-08-09T19:47:25Z Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic Aprendizaje híbrido y recursos digitales en el contexto de pandemia Suárez, Amparo Abigail Trinidad Caleris, Yuliana María Biber, Priscila Ariadna Hybrid learning pandemic teaching practices digital resources Aprendizaje híbrido pandemia prácticas de enseñanza recursos digitales This study aims to analyze the didactic potential of the digital resources used by teachers in the area of Natural Sciences (Biology and Physics) to promote the co-construction of learning in  the context of the Covid-19 pandemic, specifically in a 1st year of Secondary level in a town in the province of Córdoba, Argentina. It was designed as a case study. The data collection instruments included interviews, analysis of educational proposals and a virtual questionnaire. The results were organized in the following sections: teaching practices of the teachers in the Natural Sciences field and student’s ideas and uses regarding the incorporation of digital resources. Este estudio pretende analizar las potencialidades didácticas de los recursos digitales utilizados por profesoras del área de Ciencias Naturales (Biología y Física), para promover la co-construcción de aprendizajes a partir del contexto de pandemia por Covid-19; específicamente, en un 1° año de Nivel Secundario de una localidad de la provincia de Córdoba, Argentina. Fue planteado como estudio de caso. Los instrumentos de recolección de datos son: la entrevista, el análisis de propuestas educativas y un cuestionario virtual. Los resultados se organizan en los siguientes apartados: prácticas de enseñanza de las profesoras del área de Ciencias Naturales e ideas, y usos de los estudiantes en torno a la incorporación de recursos digitales. Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2023-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evluado por pares application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/39814 10.59524/2344-9225.v26.n2.39814 ark:/s23449225/9a9kvrqpt Journal of Biology Education; Vol. 26 No. 2 (2023): Revista de Educación en Biología; 55-72 Revista de Educación en Biología; Vol. 26 Núm. 2 (2023): Revista de Educación en Biología; 55-72 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v26.n2 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/39814/42321 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/39814/42322 Derechos de autor 2023 Amparo Abigail Trinidad Suárez, Yuliana María Caleris, Priscila Ariadna Biber https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic Hybrid learning
pandemic
teaching practices
digital resources
Aprendizaje híbrido
pandemia
prácticas de enseñanza
recursos digitales
spellingShingle Hybrid learning
pandemic
teaching practices
digital resources
Aprendizaje híbrido
pandemia
prácticas de enseñanza
recursos digitales
Suárez, Amparo Abigail Trinidad
Caleris, Yuliana María
Biber, Priscila Ariadna
Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
topic_facet Hybrid learning
pandemic
teaching practices
digital resources
Aprendizaje híbrido
pandemia
prácticas de enseñanza
recursos digitales
author Suárez, Amparo Abigail Trinidad
Caleris, Yuliana María
Biber, Priscila Ariadna
author_facet Suárez, Amparo Abigail Trinidad
Caleris, Yuliana María
Biber, Priscila Ariadna
author_sort Suárez, Amparo Abigail Trinidad
title Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
title_short Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
title_full Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
title_fullStr Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
title_full_unstemmed Hybrid Learning and Digital Resources in the Context of a Pandemic
title_sort hybrid learning and digital resources in the context of a pandemic
description This study aims to analyze the didactic potential of the digital resources used by teachers in the area of Natural Sciences (Biology and Physics) to promote the co-construction of learning in  the context of the Covid-19 pandemic, specifically in a 1st year of Secondary level in a town in the province of Córdoba, Argentina. It was designed as a case study. The data collection instruments included interviews, analysis of educational proposals and a virtual questionnaire. The results were organized in the following sections: teaching practices of the teachers in the Natural Sciences field and student’s ideas and uses regarding the incorporation of digital resources.
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2023
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/39814
work_keys_str_mv AT suarezamparoabigailtrinidad hybridlearninganddigitalresourcesinthecontextofapandemic
AT calerisyulianamaria hybridlearninganddigitalresourcesinthecontextofapandemic
AT biberpriscilaariadna hybridlearninganddigitalresourcesinthecontextofapandemic
AT suarezamparoabigailtrinidad aprendizajehibridoyrecursosdigitalesenelcontextodepandemia
AT calerisyulianamaria aprendizajehibridoyrecursosdigitalesenelcontextodepandemia
AT biberpriscilaariadna aprendizajehibridoyrecursosdigitalesenelcontextodepandemia
first_indexed 2024-09-03T20:32:15Z
last_indexed 2024-09-03T20:32:15Z
_version_ 1809208349117382656