Relationship between language proficiency levels and biology learning in students entering college.
General Biology is a subject in the first year of the agronomy engineering course (National University of Rosario) and has a very high failure rate (around 60%). The purpose of this work was to analyze whether students' academic performance was related to their language proficiency levels. A ma...
Guardado en:
| Autores principales: | Feldman, Susana R., Alzugaray, Claudia, Bisquerra, Carlos C., Bueno, Miriam S., Busilacchi, Héctor A., Torres, Patricia S., Martas, Mónica M. |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
2002
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/36406 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Reflexiones acerca del trabajo en el aula-taller para comprender un texto disciplinar
por: Quispe, Ivone Gabriela, et al.
Publicado: (2022) -
Sobre lectocomprensión y traducción. Nuevos desafíos y propuestas
por: Lombardo, Andrea Laura -
Interpelando al autor : estrategia para el desarrollo de la lecto-comprensión en inglés
por: Fritz, Graciela Noemi, et al.
Publicado: (2019) -
THE ROLE OF ENGLISH IN CONTRASTING DISCIPLINARY CONTEXTS OF THE ARGENTINIAN PUBLIC UNIVERSITY: PERCEIVED CHALLENGES AND ACHIEVEMENTS
por: Innocentini , Viviana A., et al.
Publicado: (2023) -
Comprensi�on de textos escritos
por: Parodi S., Giovanni
Publicado: (2005)