Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?

The purpose of this paper is to provide some thoughts on the quality and equity of education, as well as on the performance of students in learning science. Parameters considered in international studies are taken into account.

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Polop, Jaime José
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2006
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27387
Aporte de:
id I10-R313-article-27387
record_format ojs
spelling I10-R313-article-273872022-01-30T16:07:46Z Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy? El Diseño Inteligente vs la Teoría de la Evolución ¿es una controversia válida? Polop, Jaime José Quality Equity Science for all Performance Parameters Calidad Equidad Ciencia para todos Indicadores de rendimiento The purpose of this paper is to provide some thoughts on the quality and equity of education, as well as on the performance of students in learning science. Parameters considered in international studies are taken into account. El propósito de este artículo está centrado en hacer algunas reflexiones sobre la calidad y equidad de la educación, así como sobre el rendimiento de los alumnos en el aprendizaje de las Ciencias, tomando como base algunos indicadores de estudios internacionales. Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2006-04-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27387 10.59524/2344-9225.v9.n1.27387 Journal of Biology Education; Vol. 9 No. 1 (2006): Journal of Wducation in Biology; 42-45 Revista de Educación en Biología; Vol. 9 Núm. 1 (2006): Revista de Educación en Biología; 42-45 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v9.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27387/36935 Derechos de autor 2020 Jaime José Polop https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic Quality
Equity
Science for all
Performance Parameters
Calidad
Equidad
Ciencia para todos
Indicadores de rendimiento
spellingShingle Quality
Equity
Science for all
Performance Parameters
Calidad
Equidad
Ciencia para todos
Indicadores de rendimiento
Polop, Jaime José
Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
topic_facet Quality
Equity
Science for all
Performance Parameters
Calidad
Equidad
Ciencia para todos
Indicadores de rendimiento
author Polop, Jaime José
author_facet Polop, Jaime José
author_sort Polop, Jaime José
title Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
title_short Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
title_full Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
title_fullStr Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
title_full_unstemmed Is Intelligent Design vs. the Theory of Evolution a valid controversy?
title_sort is intelligent design vs. the theory of evolution a valid controversy?
description The purpose of this paper is to provide some thoughts on the quality and equity of education, as well as on the performance of students in learning science. Parameters considered in international studies are taken into account.
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2006
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27387
work_keys_str_mv AT polopjaimejose isintelligentdesignvsthetheoryofevolutionavalidcontroversy
AT polopjaimejose eldisenointeligentevslateoriadelaevolucionesunacontroversiavalida
first_indexed 2024-09-03T20:31:33Z
last_indexed 2024-09-03T20:31:33Z
_version_ 1809208305206165504