Propuesta para el desarrollo de un curso de posgrado con modalidad a distancia y presencial
This work presents an innovative pedagogical modality for giving a postgraduate course on "Experimental models for the study of tumorigenesis" at a remote centre of the University, to which the lecturers belong. The objectives of the theoretical-practical course were to get into the knowle...
Autores principales: | , , |
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Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
2019
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Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/23127 |
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I10-R313-article-23127 |
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I10-R313-article-231272022-01-30T16:08:35Z Propuesta para el desarrollo de un curso de posgrado con modalidad a distancia y presencial Propuesta para el desarrollo de un curso de posgrado con modalidad a distancia y presencial Actis, Adriana Beatriz Castillo, Beatriz Valentich, Mirta Ana This work presents an innovative pedagogical modality for giving a postgraduate course on "Experimental models for the study of tumorigenesis" at a remote centre of the University, to which the lecturers belong. The objectives of the theoretical-practical course were to get into the knowledge of the tumorigenesis process and to analyze different experimental models for this study in several organs. This course was divided into two stages; a distance learning course called "Introduction", and an on-site course called "Development". The “Introduction” stage allowed to level, in the heterogeneous group of students, the necessary knowledge about tumorigenesis for the “Development” stage, which obtained successful results. Se presenta una modalidad pedagógica innovadora para el dictado de un curso de posgrado sobre “Modelos experimentales para el estudio de la tumorigénesis” en un centro de la universidad de origen de los dictantes. Los objetivos del curso teórico-práctico fueron introducir en el conocimiento del proceso de tumorigénesis y analizar diferentes modelos experimentales para este estudio en diversos órganos. El dictado fue distribuido entre una etapa a distancia denominada de “Introducción” y una presencia o de “Desarrollo”. La primera etapa permitió nivelar, en el grupo heterogéneo de cursantes, los conocimientos sobre tumorigénesis necesarios a fin de pasar a la instancia de desarrollo, la cual arrojó resultados satisfactorios. Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2019-01-29 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/23127 10.59524/2344-9225.v10.n2.23127 Journal of Biology Education; Vol. 10 No. 2 (2007): Revista de Educación en Biología; 22-26 Revista de Educación en Biología; Vol. 10 Núm. 2 (2007): Revista de Educación en Biología; 22-26 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v10.n2 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/23127/22873 Derechos de autor 2019 Adriana Beatriz Actis, Beatriz Castillo, Mirta Ana Valentich https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
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This work presents an innovative pedagogical modality for giving a postgraduate course on "Experimental models for the study of tumorigenesis" at a remote centre of the University, to which the lecturers belong. The objectives of the theoretical-practical course were to get into the knowledge of the tumorigenesis process and to analyze different experimental models for this study in several organs. This course was divided into two stages; a distance learning course called "Introduction", and an on-site course called "Development". The “Introduction” stage allowed to level, in the heterogeneous group of students, the necessary knowledge about tumorigenesis for the “Development” stage, which obtained successful results. |
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