Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science

Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Lozano, Eduardo Enrique
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2015
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473
Aporte de:
id I10-R313-article-22473
record_format ojs
spelling I10-R313-article-224732021-11-12T18:42:16Z Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science Diseño, implementación y evaluación de una unidad didáctica para la enseñanza de modelos de membrana celular en la formación biológica del profesorado, con aportes de ideas metacientíficas provenientes del eje naturaleza de la ciencia. Lozano, Eduardo Enrique Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2015-12-15 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473 10.59524/2344-9225.v18.n2.22473 Journal of Biology Education; Vol. 18 No. 2 (2015): Revista de Educación en Biología; (pp. 76-79) Revista de Educación en Biología; Vol. 18 Núm. 2 (2015): Revista de Educación en Biología; (pp. 76-79) 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v18.n2 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473/22091 Derechos de autor 2015 Eduardo Enrique Lozano https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
author Lozano, Eduardo Enrique
spellingShingle Lozano, Eduardo Enrique
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
author_facet Lozano, Eduardo Enrique
author_sort Lozano, Eduardo Enrique
title Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
title_short Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
title_full Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
title_fullStr Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
title_full_unstemmed Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
title_sort design, implementation and evaluation of a teaching-learning sequence to teach models of cell membrane in biology teacher training, with contributions of metascientific ideas from nature of science
description Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2015
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473
work_keys_str_mv AT lozanoeduardoenrique designimplementationandevaluationofateachinglearningsequencetoteachmodelsofcellmembraneinbiologyteachertrainingwithcontributionsofmetascientificideasfromnatureofscience
AT lozanoeduardoenrique disenoimplementacionyevaluaciondeunaunidaddidacticaparalaensenanzademodelosdemembranacelularenlaformacionbiologicadelprofesoradoconaportesdeideasmetacientificasprovenientesdelejenaturalezadelaciencia
first_indexed 2024-09-03T20:30:46Z
last_indexed 2024-09-03T20:30:46Z
_version_ 1809208255858081792