Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science
Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
2015
|
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473 |
Aporte de: |
id |
I10-R313-article-22473 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R313-article-224732021-11-12T18:42:16Z Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science Diseño, implementación y evaluación de una unidad didáctica para la enseñanza de modelos de membrana celular en la formación biológica del profesorado, con aportes de ideas metacientíficas provenientes del eje naturaleza de la ciencia. Lozano, Eduardo Enrique Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2015-12-15 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473 10.59524/2344-9225.v18.n2.22473 Journal of Biology Education; Vol. 18 No. 2 (2015): Revista de Educación en Biología; (pp. 76-79) Revista de Educación en Biología; Vol. 18 Núm. 2 (2015): Revista de Educación en Biología; (pp. 76-79) 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v18.n2 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473/22091 Derechos de autor 2015 Eduardo Enrique Lozano https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-313 |
container_title_str |
Revista de Educación en Biología |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
author |
Lozano, Eduardo Enrique |
spellingShingle |
Lozano, Eduardo Enrique Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
author_facet |
Lozano, Eduardo Enrique |
author_sort |
Lozano, Eduardo Enrique |
title |
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
title_short |
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
title_full |
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
title_fullStr |
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
title_full_unstemmed |
Design, Implementation and Evaluation of a Teaching-Learning Sequence to Teach Models of Cell Membrane in Biology Teacher Training, with Contributions of Metascientific Ideas from Nature of Science |
title_sort |
design, implementation and evaluation of a teaching-learning sequence to teach models of cell membrane in biology teacher training, with contributions of metascientific ideas from nature of science |
description |
Tesis de DoctoradoAutor: Eduardo E. LozanoDirector: Dr. Agustín Adúriz-Bravo (UBA)Codirectora: Dra. Nora Bahamonde (UNRN)Programa: Doctorado en Enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales.Mención en Biología. Facultad de Ingeniería – Universidad Nacional delComahue.Dirección: Profesorado de Nivel Medio y Superior en Biología –Universidad Nacional de Río Negro. Estados Unidos 750 – (8332) GeneralRoca – Río NegroE-mail: elozano@unrn.edu.ar |
publisher |
Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina |
publishDate |
2015 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/22473 |
work_keys_str_mv |
AT lozanoeduardoenrique designimplementationandevaluationofateachinglearningsequencetoteachmodelsofcellmembraneinbiologyteachertrainingwithcontributionsofmetascientificideasfromnatureofscience AT lozanoeduardoenrique disenoimplementacionyevaluaciondeunaunidaddidacticaparalaensenanzademodelosdemembranacelularenlaformacionbiologicadelprofesoradoconaportesdeideasmetacientificasprovenientesdelejenaturalezadelaciencia |
first_indexed |
2024-09-03T20:30:46Z |
last_indexed |
2024-09-03T20:30:46Z |
_version_ |
1809208255858081792 |