Review of the play El deber de no dañar al otro

I was at the premiere of El deber de no dañar a otro and now, four weeks later, I am back for the closing performance. I am no longer the carefree spectator I was then, but rather I have come as an observer, or chronicler. I try to record sounds, sensations, dialogues, gestures, looks, everything th...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Sigifredo, Sebastián
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Investigaciones de la Facultad de Filosofía y Humanidades 2023
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/43793
Aporte de:
id I10-R300-article-43793
record_format ojs
spelling I10-R300-article-437932025-12-22T13:45:44Z Review of the play El deber de no dañar al otro Reseña de la obra teatral El deber de no dañar al otro Sigifredo, Sebastián Theater Workshop Semimontage Love Teatro Taller Semimontado Amor I was at the premiere of El deber de no dañar a otro and now, four weeks later, I am back for the closing performance. I am no longer the carefree spectator I was then, but rather I have come as an observer, or chronicler. I try to record sounds, sensations, dialogues, gestures, looks, everything that allows me to understand what happens on stage. It has been more than ten years since I last wrote reviews and I fear that you, attentive reader, may feel somewhat disappointed. As I am not willing to give up on these lines, nor to take refuge in the impostor syndrome, we continue along this gorge made of words and poetry. Estuve en el estreno de El deber de no dañar a otro y ahora, cuatro semanas después, vuelvo a la función de cierre. Ya no soy el espectador despreocupado de aquel entonces, sino que he venido en plan de observador, o de cronista. Intento registrar sonidos, sensaciones, diálogos, gestos, miradas, todo aquello que me permita entender lo que sucede sobre del escenario. Hace más de diez años que no escribo reseñas y temo que usted, atento lector, se sienta algo defraudado. Como no estoy dispuesto a renunciar a estas líneas, ni a refugiarme en el síndrome del impostor, seguimos adelante por este desfiladero hecho de palabras y poesía. Centro de Investigaciones de la Facultad de Filosofía y Humanidades 2023-12-22 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/43793 10.64713/etc.n13.2023.43793 Etcétera. Revista del Área de Ciencias Sociales del CIFFyH; Núm. 13 (2023) 2618-4281 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/43793/44085 Derechos de autor 2023 Etcétera. Revista del Área de Ciencias Sociales del CIFFyH https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-300
container_title_str Etcétera. Revista del Área de Ciencias Sociales del CIFFyH
language Español
format Artículo revista
topic Theater
Workshop
Semimontage
Love
Teatro
Taller
Semimontado
Amor
spellingShingle Theater
Workshop
Semimontage
Love
Teatro
Taller
Semimontado
Amor
Sigifredo, Sebastián
Review of the play El deber de no dañar al otro
topic_facet Theater
Workshop
Semimontage
Love
Teatro
Taller
Semimontado
Amor
author Sigifredo, Sebastián
author_facet Sigifredo, Sebastián
author_sort Sigifredo, Sebastián
title Review of the play El deber de no dañar al otro
title_short Review of the play El deber de no dañar al otro
title_full Review of the play El deber de no dañar al otro
title_fullStr Review of the play El deber de no dañar al otro
title_full_unstemmed Review of the play El deber de no dañar al otro
title_sort review of the play el deber de no dañar al otro
description I was at the premiere of El deber de no dañar a otro and now, four weeks later, I am back for the closing performance. I am no longer the carefree spectator I was then, but rather I have come as an observer, or chronicler. I try to record sounds, sensations, dialogues, gestures, looks, everything that allows me to understand what happens on stage. It has been more than ten years since I last wrote reviews and I fear that you, attentive reader, may feel somewhat disappointed. As I am not willing to give up on these lines, nor to take refuge in the impostor syndrome, we continue along this gorge made of words and poetry.
publisher Centro de Investigaciones de la Facultad de Filosofía y Humanidades
publishDate 2023
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/43793
work_keys_str_mv AT sigifredosebastian reviewoftheplayeldeberdenodanaralotro
AT sigifredosebastian resenadelaobrateatraleldeberdenodanaralotro
first_indexed 2024-09-03T20:22:14Z
last_indexed 2025-12-27T05:14:37Z
_version_ 1852637160537063424