“To eat well and have a pleasant time and a well-served table …”: Mar del Plata gastronomy in advertisements (La Capital Newspaper, 1939-1990)
The article analyzes the gastronomic offer of Mar del Plata city from the advertisements that appeared in the newspaper La Capital between 1939 and 1990. The text seeks to account for the potentialities and limitations of advertisements as sources for a history of the consumption. These not only pro...
Guardado en:
| Autor principal: | Garazi, Débora |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Centro de Estudios Históricos “Prof. Carlos S. A. Segreti”
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/refa/article/view/39922 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
A country to eat. Identity and gastronomy in Bigas Luna’s cinema
por: Pavés, Gonzalo
Publicado: (2020) -
Gastronom�ia para amar a M�exico /
Publicado: (2019) -
Arte y saberes de la "Bandeja Paisa"
por: L�opez, Carlos
Publicado: (2009) -
La sostenibilidad sociocultural del turismo gastronómico en la ciudad de Uribelarrea. Una primera aproximación (2017-2018)
por: Magri Harsich, Gabriela
Publicado: (2020) -
La sostenibilidad sociocultural del turismo gastronómico en la ciudad de Uribelarrea. Una primera aproximación (2017-2018)
por: Magri Harsich, Gabriela
Publicado: (2020)