Methodological and conceptual notes to research in the field of the history of education with school objects
The purpose of this text is to present some conceptual and methodological notes that make it possible to redefine the use made of school material culture in research practice in the field of the history of education. The thesis that I want to present here is that it is necessary to “deinstrumentaliz...
Guardado en:
| Autor principal: | Aldana Bautista, Alexander |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Dirección General de Educaci´´on Superior. Ministerio de Educación. Provincia de Córdoba. Argentina
2023
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/efi/article/view/41026 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
La cultura escolar material en la formación de Magisterio y de Profesorado en Uruguay
por: Capocasale Bruno, Alejandra -
Tecnologías y regímenes de visibilidad de la Geografía en la escuela : entre tradiciones y posibles abordajes
por: Tarquini, María Soledad -
The Assisted School Trajectory: between the heterogeneous classroom, the Aprender tests and a bit of self-help. Daily tensions of the New Academic Regime for secondary schooling (Córdoba, Argentina)
por: Bocchio, María Cecilia, et al.
Publicado: (2020) -
La cultura escolar material en la formación de Magisterio y de Profesorado en Uruguay
por: Capocasale Bruno, Alejandra
Publicado: (2021) -
Conceptual approach to the school library and the librarian: a literature review in Latin America and the Caribbean.
por: Duque Cardona, Natalia, et al.
Publicado: (2017)