Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina)
This article presents an analysis of the inclusion-exclusion dynamics present in the educational trajectories of indigenous youth that make up the Community of University Students of Native Peoples, at the National University of Salta. The interest is in explaining how previous experiences, in forma...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion Artículo enviado a un dossier temático |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Instituto de Ciencias Antropológicas, Facultad de Filosofía y Letras, UBA
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/runa/article/view/9965 http://suquia.ffyh.unc.edu.ar/handle/suquia/19076 |
Aporte de: |
id |
I10-R181-suquia-19076 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-181 |
collection |
Suquía - Instituto de Antropología de Córdoba (IDACOR, CONICET y UNC) |
language |
Español |
topic |
Indigenous Youth School Paths University Permanence Inclusion Jóvenes Indígenas Trayectorias escolares Universidad Permanencia Inclusión Jovens indígenas Trajetórias educacionais Universidades Permanência Inclusão |
spellingShingle |
Indigenous Youth School Paths University Permanence Inclusion Jóvenes Indígenas Trayectorias escolares Universidad Permanencia Inclusión Jovens indígenas Trajetórias educacionais Universidades Permanência Inclusão Rodríguez, Nuria Macarena Ossola, María Macarena Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
topic_facet |
Indigenous Youth School Paths University Permanence Inclusion Jóvenes Indígenas Trayectorias escolares Universidad Permanencia Inclusión Jovens indígenas Trajetórias educacionais Universidades Permanência Inclusão |
description |
This article presents an analysis of the inclusion-exclusion dynamics present in the educational trajectories of indigenous youth that make up the Community of University Students of Native Peoples, at the National University of Salta. The interest is in explaining how previous experiences, in formal education, permeate and condition the retention and permanence strategies that are developed at the University. In the development of work, the experiences and traces that university students bring with them from their years of schooling are recognized, not only with regard to school content, but also with regard to the construction of expectations. |
format |
Artículo publishedVersion Artículo enviado a un dossier temático |
author |
Rodríguez, Nuria Macarena Ossola, María Macarena |
author_facet |
Rodríguez, Nuria Macarena Ossola, María Macarena |
author_sort |
Rodríguez, Nuria Macarena |
title |
Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
title_short |
Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
title_full |
Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
title_fullStr |
Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
title_full_unstemmed |
Trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (Salta, Argentina) |
title_sort |
trayectorias escolares y estrategias de permanencia entre jóvenes indígenas universitarios (salta, argentina) |
publisher |
Instituto de Ciencias Antropológicas, Facultad de Filosofía y Letras, UBA |
publishDate |
2022 |
url |
http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/runa/article/view/9965 http://suquia.ffyh.unc.edu.ar/handle/suquia/19076 |
work_keys_str_mv |
AT rodrigueznuriamacarena trayectoriasescolaresyestrategiasdepermanenciaentrejovenesindigenasuniversitariossaltaargentina AT ossolamariamacarena trayectoriasescolaresyestrategiasdepermanenciaentrejovenesindigenasuniversitariossaltaargentina |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820400246620160 |