Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC

The development of reading comprehension in a foreign language has been of concern to many applied linguists, who have proposed different approaches to enhance students’ comprehension. Scaffolding has been identified as one of the most effective teaching practices to enrich students’ reading compreh...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ahumada, Luis Eduardo
Otros Autores: Moyetta, Daniela
Formato: masterThesis
Lenguaje:Inglés
Publicado: 2018
Materias:
Acceso en línea:http://hdl.handle.net/11086/5933
Aporte de:
id I10-R14111086-5933
record_format dspace
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-141
collection Repositorio Digital Universitario (UNC)
language Inglés
topic Inglés con fines específicos
Comprensión de lectura
Enseñanza de la lectura
Lengua inglesa
spellingShingle Inglés con fines específicos
Comprensión de lectura
Enseñanza de la lectura
Lengua inglesa
Ahumada, Luis Eduardo
Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
topic_facet Inglés con fines específicos
Comprensión de lectura
Enseñanza de la lectura
Lengua inglesa
description The development of reading comprehension in a foreign language has been of concern to many applied linguists, who have proposed different approaches to enhance students’ comprehension. Scaffolding has been identified as one of the most effective teaching practices to enrich students’ reading comprehension. This study aims to test an adapted model of the Scaffolding Interaction Cycle (Martin and Rose, 2005) in the context of a reading comprehension course at the School of Chemistry, National University of Córdoba, in an attempt to help solve some of the main problems detected in the mainstream classroom approach, such as lack of understanding of reading strategies and of grammatical structures, and poor comprehension of semantically dense texts. A quasi-experimental study with no random assignment (one-group, pre- and post-test design) based on quantitative and qualitative methods to collect and analyse the data was conducted. In general, the results indicate that the instruction based on the adapted version of the Scaffolding Interaction Cycle contributes to enhancing the teaching of EFL reading and helps poor-skilled readers improve their reading comprehension skills. These results have pedagogical implications for reading courses addressed to non-native students who are studying English for Specific Purposes.
author2 Moyetta, Daniela
author_facet Moyetta, Daniela
Ahumada, Luis Eduardo
format masterThesis
author Ahumada, Luis Eduardo
author_sort Ahumada, Luis Eduardo
title Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
title_short Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
title_full Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
title_fullStr Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
title_full_unstemmed Reading to learn in chemistry ESP courses = Leer para aprender en cursos de Inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la Facultad de Ciencias Químicas de la UNC
title_sort reading to learn in chemistry esp courses = leer para aprender en cursos de inglés con propósitos específicos, aplicación experimental del ciclo de andamiaje en la facultad de ciencias químicas de la unc
publishDate 2018
url http://hdl.handle.net/11086/5933
work_keys_str_mv AT ahumadaluiseduardo readingtolearninchemistryespcoursesleerparaaprenderencursosdeinglesconpropositosespecificosaplicacionexperimentaldelciclodeandamiajeenlafacultaddecienciasquimicasdelaunc
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820396472795139