Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.

As an agent of socialization, the school is not only a place for production and reproduction of gender inequalities, but also a prevention actor. Gender-based violence (GV) is an important problem in schools and teachers play a key role in its prevention. This article introduces a scale that evaluat...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Aizenberg, Lila Aizenberg, Saletti-Cuesta, Lorena, Torres, Eduardo
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba 2019
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/24278
Aporte de:
id I10-R10article-24278
record_format ojs
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-10
container_title_str Revistas de la UNC
language Español
format Artículo revista
topic schools
scale
gender-based violence
validation
questionnaire
Escuelas
Escala
Violencia de género
Validación
Cuestionario.
spellingShingle schools
scale
gender-based violence
validation
questionnaire
Escuelas
Escala
Violencia de género
Validación
Cuestionario.
Aizenberg, Lila Aizenberg
Saletti-Cuesta, Lorena
Torres, Eduardo
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
topic_facet schools
scale
gender-based violence
validation
questionnaire
Escuelas
Escala
Violencia de género
Validación
Cuestionario.
author Aizenberg, Lila Aizenberg
Saletti-Cuesta, Lorena
Torres, Eduardo
author_facet Aizenberg, Lila Aizenberg
Saletti-Cuesta, Lorena
Torres, Eduardo
author_sort Aizenberg, Lila Aizenberg
title Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
title_short Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
title_full Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
title_fullStr Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
title_full_unstemmed Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
title_sort desarrollo de una escala para evaluar opiniones sobre la violencia de género en las escuelas.
description As an agent of socialization, the school is not only a place for production and reproduction of gender inequalities, but also a prevention actor. Gender-based violence (GV) is an important problem in schools and teachers play a key role in its prevention. This article introduces a scale that evaluates opinions regarding gender-based violence by teachers from public schools at the province of Córdoba, Argentina. The scale is part of a School free of gender-based violence Program in Córdoba. Results suggest that the scale is valid, reliable and includes four empirical dimensions of opinions on gender-based violence. The findings show that GV is a complex problematic, especially among male teachers, who teach at Elementary schools, and among older or senior teachers. Training on these issues is crucial to modify socio-cultural patterns that naturalize violence in the educational system.
publisher Universidad Nacional de Córdoba
publishDate 2019
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/24278
work_keys_str_mv AT aizenberglilaaizenberg desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas
AT saletticuestalorena desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas
AT torreseduardo desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas
bdutipo_str Revistas
_version_ 1764819782358532097