Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas.
As an agent of socialization, the school is not only a place for production and reproduction of gender inequalities, but also a prevention actor. Gender-based violence (GV) is an important problem in schools and teachers play a key role in its prevention. This article introduces a scale that evaluat...
Guardado en:
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/24278 |
Aporte de: |
id |
I10-R10article-24278 |
---|---|
record_format |
ojs |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-10 |
container_title_str |
Revistas de la UNC |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
schools scale gender-based violence validation questionnaire Escuelas Escala Violencia de género Validación Cuestionario. |
spellingShingle |
schools scale gender-based violence validation questionnaire Escuelas Escala Violencia de género Validación Cuestionario. Aizenberg, Lila Aizenberg Saletti-Cuesta, Lorena Torres, Eduardo Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
topic_facet |
schools scale gender-based violence validation questionnaire Escuelas Escala Violencia de género Validación Cuestionario. |
author |
Aizenberg, Lila Aizenberg Saletti-Cuesta, Lorena Torres, Eduardo |
author_facet |
Aizenberg, Lila Aizenberg Saletti-Cuesta, Lorena Torres, Eduardo |
author_sort |
Aizenberg, Lila Aizenberg |
title |
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
title_short |
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
title_full |
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
title_fullStr |
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
title_full_unstemmed |
Desarrollo de una Escala para Evaluar Opiniones sobre la Violencia de Género en las Escuelas. |
title_sort |
desarrollo de una escala para evaluar opiniones sobre la violencia de género en las escuelas. |
description |
As an agent of socialization, the school is not only a place for production and reproduction of gender inequalities, but also a prevention actor. Gender-based violence (GV) is an important problem in schools and teachers play a key role in its prevention. This article introduces a scale that evaluates opinions regarding gender-based violence by teachers from public schools at the province of Córdoba, Argentina. The scale is part of a School free of gender-based violence Program in Córdoba. Results suggest that the scale is valid, reliable and includes four empirical dimensions of opinions on gender-based violence. The findings show that GV is a complex problematic, especially among male teachers, who teach at Elementary schools, and among older or senior teachers. Training on these issues is crucial to modify socio-cultural patterns that naturalize violence in the educational system. |
publisher |
Universidad Nacional de Córdoba |
publishDate |
2019 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/racc/article/view/24278 |
work_keys_str_mv |
AT aizenberglilaaizenberg desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas AT saletticuestalorena desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas AT torreseduardo desarrollodeunaescalaparaevaluaropinionessobrelaviolenciadegeneroenlasescuelas |
bdutipo_str |
Revistas |
_version_ |
1764819782358532097 |