Accessibility in virtual environments of higher education institutions

This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Mareño Sempertegui, Mauricio, Torrez, Valeria
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2013
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176
Aporte de:
id I10-R10-article-6176
record_format ojs
spelling I10-R10-article-61762023-07-06T23:14:02Z Accessibility in virtual environments of higher education institutions Accesibilidad en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior universitarias Mareño Sempertegui, Mauricio Torrez, Valeria diseño universal accesibilidad transversalización democratización del conocimiento situación de discapacidad universal design accessibility transversalization knowledge democratization situation of disability This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for higher education. It addresses the concept of web accessibility emphasizing the importance of incorporating it into the virtual environments for higher education institutions as a condition to achieve the expansion goals of equity and access to higher education. And in turn, strengthen the institutional processes of democratization of knowledge and information. El presente artículo plantea la importancia de incorporar condiciones de accesibilidad en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior universitaria. En ese sentido, expone que la transversalización de la perspectiva de la accesibilidad constituye el principio fundamental que debe sustentar la gestión y formación de políticas educativas de nivel superior. Aborda el concepto de accesibilidad web y subraya la importancia de incorporarla en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior, como condición para alcanzar las metas de expansión de la equidad y el acceso a la educación superior, y a su vez, fortalecer los procesos institucionales de democratización del conocimiento y la información. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2013-11-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176 Virtuality, Education and Science; Vol. 4 No. 7; pp. 8-26 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 4 Núm. 7; pp. 8-26 1853-6530 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176/7275 Derechos de autor 2013 Mauricio Mareño Sempertegui, Valeria Torrez
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-10
container_title_str Revistas de la UNC
language Español
format Artículo revista
topic diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
spellingShingle diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
Accessibility in virtual environments of higher education institutions
topic_facet diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
author Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
author_facet Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
author_sort Mareño Sempertegui, Mauricio
title Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_short Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_full Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_fullStr Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_full_unstemmed Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_sort accessibility in virtual environments of higher education institutions
description This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for higher education. It addresses the concept of web accessibility emphasizing the importance of incorporating it into the virtual environments for higher education institutions as a condition to achieve the expansion goals of equity and access to higher education. And in turn, strengthen the institutional processes of democratization of knowledge and information.
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2013
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176
work_keys_str_mv AT marenosemperteguimauricio accessibilityinvirtualenvironmentsofhighereducationinstitutions
AT torrezvaleria accessibilityinvirtualenvironmentsofhighereducationinstitutions
AT marenosemperteguimauricio accesibilidadenlosentornosvirtualesdelasinstitucionesdeeducacionsuperioruniversitarias
AT torrezvaleria accesibilidadenlosentornosvirtualesdelasinstitucionesdeeducacionsuperioruniversitarias
first_indexed 2022-08-20T00:44:30Z
last_indexed 2023-07-06T23:28:28Z
_version_ 1770715724441976832