VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Com...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694 |
Aporte de: |
id |
I10-R10-article-37694 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R10-article-376942022-05-21T15:34:51Z VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education Los EVEA en las asignaturas de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity. Este artículo deriva del trabajo de investigación realizado en el marco del proyecto “El aula virtual y sus actores en la educación universitaria”. En él abordamos el estudio de la organización de las aulas virtuales de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital, perteneciente al Centro Universitario Regional Zona Atlántica (CURZA) de la Universidad Nacional del Comahue. El análisis se realizó r a partir de las cuatro dimensiones pedagógicas: informativa, práxica o experiencial, comunicativa, tutorial y evaluativa, propuestas por Adell y Castañeda (2009). Los resultados obtenidos constituyen una importante referencia al momento de pensar en futuras mejoras dentro de la organización de la carrera. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2022-05-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694 Virtuality, Education and Science; Vol. 13 No. 25; 58-67 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 13 Núm. 25; 58-67 1853-6530 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37697 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37698 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-10 |
container_title_str |
Revistas de la UNC |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas |
spellingShingle |
VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
topic_facet |
VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas |
author |
Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana |
author_facet |
Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana |
author_sort |
Plaza, Jorgelina |
title |
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
title_short |
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
title_full |
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
title_fullStr |
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
title_full_unstemmed |
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education |
title_sort |
vles in the specialization degree on technology-mediated education |
description |
This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity. |
publisher |
Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología |
publishDate |
2022 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694 |
work_keys_str_mv |
AT plazajorgelina vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation AT acunaadriana vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation AT plazajorgelina loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital AT acunaadriana loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital |
first_indexed |
2022-08-20T00:45:16Z |
last_indexed |
2022-08-20T00:45:16Z |
_version_ |
1770715788042305536 |