VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education

This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Com...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Plaza, Jorgelina, Acuña, Adriana
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2022
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694
Aporte de:
id I10-R10-article-37694
record_format ojs
spelling I10-R10-article-376942022-05-21T15:34:51Z VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education Los EVEA en las asignaturas de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity. Este artículo deriva del trabajo de investigación realizado en el marco del proyecto “El aula virtual y sus actores en la educación universitaria”. En él abordamos el estudio de la organización de las aulas virtuales de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital, perteneciente al Centro Universitario Regional Zona Atlántica (CURZA) de la Universidad Nacional del Comahue. El análisis se realizó r a partir de las cuatro dimensiones pedagógicas: informativa, práxica o experiencial, comunicativa, tutorial y evaluativa, propuestas por Adell y Castañeda (2009). Los resultados obtenidos constituyen una importante referencia al momento de pensar en futuras mejoras dentro de la organización de la carrera. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2022-05-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694 Virtuality, Education and Science; Vol. 13 No. 25; 58-67 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 13 Núm. 25; 58-67 1853-6530 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37697 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37698 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-10
container_title_str Revistas de la UNC
language Español
format Artículo revista
topic VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
spellingShingle VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
topic_facet VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
author Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
author_facet Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
author_sort Plaza, Jorgelina
title VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_short VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_full VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_fullStr VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_full_unstemmed VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_sort vles in the specialization degree on technology-mediated education
description This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity.
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2022
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694
work_keys_str_mv AT plazajorgelina vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation
AT acunaadriana vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation
AT plazajorgelina loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital
AT acunaadriana loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital
first_indexed 2022-08-20T00:45:16Z
last_indexed 2022-08-20T00:45:16Z
_version_ 1770715788042305536