Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education

This paper presents part of the results obtained from a thesis work that aims to study if they are mobilized and how the components of the Pedagogical Containment Knowledge of the Teachers of Physics II, of the Faculty of Engineering (UNCPBA), for the work developed in the design of an educational p...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Fuhr Stoessel, Ana, Rocha, Adriana, Marchisio, Susana
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2017
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18958
Aporte de:
id I10-R10-article-18958
record_format ojs
spelling I10-R10-article-189582021-09-21T18:32:04Z Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education Estudio del Conocimiento Pedagógico del Contenido del profesor cuando diseña materiales para la Educación a Distancia Fuhr Stoessel, Ana Rocha, Adriana Marchisio, Susana Conocimiento Profesional Conocimiento pedagógico del contenido educación a distancia professional knowledge pedagogical content knowledge distance education This paper presents part of the results obtained from a thesis work that aims to study if they are mobilized and how the components of the Pedagogical Containment Knowledge of the Teachers of Physics II, of the Faculty of Engineering (UNCPBA), for the work developed in the design of an educational proposal designed for the distance modality. En este trabajo se presentan parte de los resultados obtenidos de un trabajo de tesis que tiene por objetivo estudiar si se movilizan y cómo las componentes del Conocimiento Pedagógico del Contenido de docentes de la asignatura Física II, de la Facultad de Ingeniería de la UNCPBA, por el trabajo desarrollado en el diseño de una propuesta educativa pensada para la modalidad a distancia. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2017-12-23 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18958 Virtuality, Education and Science; Vol. 8 No. 15; 54-75 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 8 Núm. 15; 54-75 1853-6530 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18958/18888 Derechos de autor 2017 Ana Fuhr Stoessel, Adriana Rocha, Susana Marchisio
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-10
container_title_str Revistas de la UNC
language Español
format Artículo revista
topic Conocimiento Profesional
Conocimiento pedagógico del contenido
educación a distancia
professional knowledge
pedagogical content knowledge
distance education
spellingShingle Conocimiento Profesional
Conocimiento pedagógico del contenido
educación a distancia
professional knowledge
pedagogical content knowledge
distance education
Fuhr Stoessel, Ana
Rocha, Adriana
Marchisio, Susana
Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
topic_facet Conocimiento Profesional
Conocimiento pedagógico del contenido
educación a distancia
professional knowledge
pedagogical content knowledge
distance education
author Fuhr Stoessel, Ana
Rocha, Adriana
Marchisio, Susana
author_facet Fuhr Stoessel, Ana
Rocha, Adriana
Marchisio, Susana
author_sort Fuhr Stoessel, Ana
title Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
title_short Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
title_full Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
title_fullStr Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
title_full_unstemmed Study of the Pedagogical Content Knowledge of the teacher when designing materials for the Distance Education
title_sort study of the pedagogical content knowledge of the teacher when designing materials for the distance education
description This paper presents part of the results obtained from a thesis work that aims to study if they are mobilized and how the components of the Pedagogical Containment Knowledge of the Teachers of Physics II, of the Faculty of Engineering (UNCPBA), for the work developed in the design of an educational proposal designed for the distance modality.
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2017
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18958
work_keys_str_mv AT fuhrstoesselana studyofthepedagogicalcontentknowledgeoftheteacherwhendesigningmaterialsforthedistanceeducation
AT rochaadriana studyofthepedagogicalcontentknowledgeoftheteacherwhendesigningmaterialsforthedistanceeducation
AT marchisiosusana studyofthepedagogicalcontentknowledgeoftheteacherwhendesigningmaterialsforthedistanceeducation
AT fuhrstoesselana estudiodelconocimientopedagogicodelcontenidodelprofesorcuandodisenamaterialesparalaeducacionadistancia
AT rochaadriana estudiodelconocimientopedagogicodelcontenidodelprofesorcuandodisenamaterialesparalaeducacionadistancia
AT marchisiosusana estudiodelconocimientopedagogicodelcontenidodelprofesorcuandodisenamaterialesparalaeducacionadistancia
first_indexed 2022-08-20T00:44:50Z
last_indexed 2022-08-20T00:44:50Z
_version_ 1770715751186956288