A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education

Successful avant-garde experience –going through since 2011– in a Teacher Education Programme at Centro Regional de Profesores del Centro in Florida, Uruguay, regarding the use of technology in order to teach and learn Phonetics and Phonology of the English Language. Its authors’ main aim is to invi...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Bilhalva, Karina, Blanché, Sergio
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2015
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11558
Aporte de:
id I10-R10-article-11558
record_format ojs
spelling I10-R10-article-115582021-09-21T18:31:52Z A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education El laboratorio de lengua: una experiencia creativa con TIC en formación docente Bilhalva, Karina Blanché, Sergio technology education teacher training phonetics phonology tecnología educación formación docente fonética fonología Successful avant-garde experience –going through since 2011– in a Teacher Education Programme at Centro Regional de Profesores del Centro in Florida, Uruguay, regarding the use of technology in order to teach and learn Phonetics and Phonology of the English Language. Its authors’ main aim is to invite readers to weigh the scope of change in education from a realistic perspective. Este artículo describe una experiencia llevada a cabo desde 2011 en el Centro Regional de Profesores del Centro de la ciudad de Florida, Uruguay, relativo al uso de tecnología en la enseñanza y el aprendizaje de Fonética y Fonología de la Lengua Inglesa. La incorporación de la tecnología en un contexto particular permitió mejorar la oferta de enseñanza para la formación del profesorado. Se describen los desafíos institucionales que atravesó el proyecto. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2015-06-20 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11558 Virtuality, Education and Science; Vol. 6 No. 10; pp. 91-104 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 6 Núm. 10; pp. 91-104 1853-6530 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11558/11989 Derechos de autor 2015 Karina Bilhalva, Sergio Blanché
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-10
container_title_str Revistas de la UNC
language Español
format Artículo revista
topic technology
education
teacher training
phonetics
phonology
tecnología
educación
formación docente
fonética
fonología
spellingShingle technology
education
teacher training
phonetics
phonology
tecnología
educación
formación docente
fonética
fonología
Bilhalva, Karina
Blanché, Sergio
A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
topic_facet technology
education
teacher training
phonetics
phonology
tecnología
educación
formación docente
fonética
fonología
author Bilhalva, Karina
Blanché, Sergio
author_facet Bilhalva, Karina
Blanché, Sergio
author_sort Bilhalva, Karina
title A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
title_short A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
title_full A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
title_fullStr A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
title_full_unstemmed A language lab: a creative chance to use ICT in teacher education
title_sort language lab: a creative chance to use ict in teacher education
description Successful avant-garde experience –going through since 2011– in a Teacher Education Programme at Centro Regional de Profesores del Centro in Florida, Uruguay, regarding the use of technology in order to teach and learn Phonetics and Phonology of the English Language. Its authors’ main aim is to invite readers to weigh the scope of change in education from a realistic perspective.
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
publishDate 2015
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/11558
work_keys_str_mv AT bilhalvakarina alanguagelabacreativechancetouseictinteachereducation
AT blanchesergio alanguagelabacreativechancetouseictinteachereducation
AT bilhalvakarina ellaboratoriodelenguaunaexperienciacreativaconticenformaciondocente
AT blanchesergio ellaboratoriodelenguaunaexperienciacreativaconticenformaciondocente
AT bilhalvakarina languagelabacreativechancetouseictinteachereducation
AT blanchesergio languagelabacreativechancetouseictinteachereducation
first_indexed 2022-08-20T00:44:37Z
last_indexed 2022-08-20T00:44:37Z
_version_ 1770715734223093760