Carbon chemistry approach in a massive introductory general chemistry course

This work deals with the methodology and results obtained when applying a sequence of contents different from the one usually taught in General Chemistry introductory courses at graduate level. The most significant change consists in the incorporation of carbon compounds in the unit devoted to chemi...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Ghini, A.
Otros Autores: Veleiro, A., Bruno, J., Guerrien, D., Rusler, V., Di Risio, C.
Formato: Capítulo de libro
Lenguaje:Inglés
Español
Publicado: 2012
Acceso en línea:Registro en Scopus
Handle
Registro en la Biblioteca Digital
Aporte de:Registro referencial: Solicitar el recurso aquí
LEADER 05295caa a22006017a 4500
001 PAPER-23408
003 AR-BaUEN
005 20230518205505.0
008 190411s2012 xx ||||fo|||| 00| 0 eng|d
024 7 |2 scopus  |a 2-s2.0-84864112284 
040 |a Scopus  |b spa  |c AR-BaUEN  |d AR-BaUEN 
041 0 |a eng  |a spa 
100 1 |a Ghini, A. 
245 1 0 |a Carbon chemistry approach in a massive introductory general chemistry course 
246 3 1 |a Abordaje de la química del carbono en un curso introductorio y masivo de química general 
260 |c 2012 
270 1 0 |m Di Risio, C.; Cátedra de Química, Departamento de Ciencias Exactas, Ciclo Básico Común de la Universidad de Buenos AiresArgentina; email: cecilia.dirisio@gmail.com 
506 |2 openaire  |e Política editorial 
504 |a Biot, J.B., (1815) Bull. Soc. Philomat, pp. 190-192+20. , citado en Optical Rotatory Power, T. M. Lowry. Londres: Ed. Longmans, Green & Co 
504 |a Brown, L., Le May, H., Bursten, B., (2004) Química, La Ciencia Central, , Ciudad de México, México: Pearson Educación 
504 |a Bruno, J., (2010) Apuntes Sobre El Enlace Químico, , 1 a edición, Ed. CCC Educando, Buenos Aires 
504 |a Corey, E.J., Cheng, X.-M., (1995) The Logic of Chemical Synthesis, , Nueva York, U.S.A.: John Wiley and Sons, Inc 
504 |a Chang, R., (2007) Química, , Ciudad de México, México: Mc Graw Hill Interamericana 
504 |a Di Risio, C., Bruno, J., Ghini, A., Guerrien, D., Rusler, V., Veleiro, A., Acciones orientadas a trabajar las representaciones acerca de la Química de los alumnos de un primer curso universitario (2009) Primer Congreso Internacional De Pedagogía Universitaria, pp. 621-626. , Secretaría de Asuntos Académicos de la Universidad de Buenos Aires 
504 |a Ghini, A.A., Di Risio, C.D., La forma hace a la función (2009) Q.e.d, 3, pp. 5-12 
504 |a Dubós, R., (1962) Pasteur Y La Ciencia Moderna, p. 27. , Colección Ciencia Joven (, Buenos Aires: Ed. Eudeba 
504 |a Ferenaz, G., Rusler, V., Di Risio, C., Tópicos de Acercamiento: El incidente radiológico de Fukushima (2011) 7as. Jornadas De Material Didáctico Y Experiencias Innovadoras En Educación Superior, , Ana Bedoya (Ed, (1 CD ROM, ISBN 978- 950-29-1299-8). Buenos Aires 
504 |a Gillespie, R.J., Fifty years of the VSEPR model (2008) Coordination Chemistry Reviews, 252, pp. 1315-1327 
504 |a McMurry, J., (2008) Organic Chemistry, p. 2. , Belmont, U.S.A.: Thomson Learning Inc 
504 |a Laureates (2011) Consultada Por Última Vez En Junio 22, , http://www.nobel.se/chemistry/laureates/index.html, Nobel Prize in Chemistry, en la URL 
504 |a Petrucci, R., Harwood, W., Herring, F., (2003) Química General, , Madrid, España: Pearson Educación 
504 |a Roverano, M., Guerrien, D., Angelini, M.C., Baumgartner, E., Landau, L., Lastres, L., Sileo, M., Vazquez, I., Matriz de prioridades: Una herramienta para abordar el conflicto tiempo-contenido en un curso masivo (2004) Educ. Quím, 15 (3), pp. 286-290 
504 |a Wade, L.G., (2004) Química Orgánica, , Madrid. España: Prentice Hall 
504 |a Wheland, G.W., (1949) Advanced Organic Chemistry, , Nueva York, U.S.A.: J Wiley & Sons, Inc 
504 |a Whitten, K., Davis, R., Peck, M., Stanley, J., (2010) Chemistry, , Florence,U.S.A.: Cengage Learning Inc 
520 3 |a This work deals with the methodology and results obtained when applying a sequence of contents different from the one usually taught in General Chemistry introductory courses at graduate level. The most significant change consists in the incorporation of carbon compounds in the unit devoted to chemical bonding. This approach was developed in order to allow students both to perceive the uniqueness of the discipline and engage in a variety of issues than those included in the official syllabus, particularly the ones important to Biology and Chemistry. The relevance of this approach was looked into by means of surveys, teaching of special topics and further tracking of students' learning improvements in subsequent courses where these contents have fundamental importance. © Universidad Nacional Autónoma de México.  |l eng 
593 |a Cátedra de Química, Departamento de Ciencias Exactas, Ciclo Básico Común de la Universidad de Buenos Aires, Argentina 
690 1 0 |a CARBON CHEMISTRY 
690 1 0 |a GENERAL CHEMISTRY 
690 1 0 |a INTRODUCTORY CHEMISTRY COURSE 
690 1 0 |a SYLLABUS 
700 1 |a Veleiro, A. 
700 1 |a Bruno, J. 
700 1 |a Guerrien, D. 
700 1 |a Rusler, V. 
700 1 |a Di Risio, C. 
773 0 |d 2012  |g v. 23  |h pp. 370-374  |k n. 3  |p Educ. Quim.  |x 0187893X  |t Educacion Quimica 
856 4 1 |u https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84864112284&partnerID=40&md5=7dc91b602fa1a6fef493de99de2967e8  |y Registro en Scopus 
856 4 0 |u https://hdl.handle.net/20.500.12110/paper_0187893X_v23_n3_p370_Ghini  |y Handle 
856 4 0 |u https://bibliotecadigital.exactas.uba.ar/collection/paper/document/paper_0187893X_v23_n3_p370_Ghini  |y Registro en la Biblioteca Digital 
961 |a paper_0187893X_v23_n3_p370_Ghini  |b paper  |c PE 
962 |a info:eu-repo/semantics/article  |a info:ar-repo/semantics/artículo  |b info:eu-repo/semantics/publishedVersion 
999 |c 84361