"Deformances": Possibilities for a Theatrical Cartography of Gender Disobediences at the Centro Cultural Rojas (1984-2014)
In the eighties, at the Centro Cultural Ricardo Rojas (C.C.R.R) of the University of Buenos Aires, Batato Barea (self-defined as a literary-transvestite-clown) proposed a body dramaturgy that disregarded the logic of the gender cystem [sic]. In the new millennium, within the framework of the activit...
Guardado en:
| Autor principal: | Bevacqua, Guillermina |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
2019
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/6520 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
"Deformances": Possibilities for a Theatrical Cartography of Gender Disobediences at the Centro Cultural Rojas (1984-2014)
por: Bevacqua, Guillermina
Publicado: (2019) -
Hacia una cartografía teatral de las desobediencias sexuales. El Centro Cultural Rojas como epicentro de las deformances
por: Guillermina Bevacqua; .
Publicado: (2018) -
Angélica Gorodischer: a disobedient writer
por: Cremona, Ana Carina, et al.
Publicado: (2022) -
Neoliberalism and the production of frenetic subjectivities. Disobedience and failure as modes of government
por: Giavedoni, José
Publicado: (2022) -
Centro Cultural Ricardo Rojas, ca. 1990
por: Alonso, Alejandro