Processes involved in the Writing System Construction of Children, Youth and Adults with Intellectual Disability
This article is intended to share the results of a master thesis, for the of the University of La Plata. The study was meant to explore the conceptualizations of the writing system built by children, youth and adults with intellectual disability, who attend Special Education Schools and Elementary L...
Guardado en:
| Autores principales: | Kurlat, Marcela, Arbitman, Andrea, Perelman, Flora |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Subsecretaría de publicaciones. Facultad de Filosofía y Letras. UBA
2025
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/iice/article/view/16776 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Una interpretación constructivista del derecho privado
por: Díaz, Luis Alberto
Publicado: (2025) -
Freirean literacy perspective and constructivism didactic approach focuses in psychogenetic research: continuities and breaks for inicial youth and adults literacy processes reflection
por: Kurlat, Marcela
Publicado: (2020) -
La alfabetización científica en el Nivel Inicial y su vinculación con la concepción y práctica docente
por: Farina, Julieta
Publicado: (2020) -
Influencia de la intervención docente en la construcción de hipótesis sobre la escritura del nombre propio y palabras familiares en niños quiteños de 3-4 años
por: León Bayas, Cristina -
Niños con TDAH, cambios en la interacción familiar a partir del diagnóstico
por: Barnathan, Clara
Publicado: (2013)