Initial training of teachers of History and Geography: their formative approaches, the construction of their pedagogical and professional knowledge. Analysis from the voices of the teaching staff in Chile
The article exposes the results of the research that sought to investigate the initial training of history teachers, geography, who will shed light on the characteristics of both the disciplinary and pedagogical approach in their training, the relevance of it, and how they build his pedagogical and...
Guardado en:
| Autor principal: | Arrepol, Cristian Marcelo |
|---|---|
| Formato: | Artículo revista |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional del Litoral
2019
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/ClioyAsociados/article/view/8051 |
| Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Formación inicial de profesores de Historia y Geografía: sus enfoques formativos, la construcción de su saber pedagógico y profesional. Análisis desde las voces del profesorado en Chile
por: Arrepol Santos, Cristian -
Formación inicial de profesores de Historia y Geografía: sus enfoques formativos, la construcción de su saber pedagógico y profesional. Análisis desde las voces del profesorado en Chile
por: Arrepol Santos, Cristian
Publicado: (2019) -
Teacher training, disciplinary knowledge and comprehensive sex education: An approach to university training from students’ point of view
por: Malizia, Andres
Publicado: (2024) -
Opportunities provided by the Physics initial teacher training curriculum to strengthen the pedagogical knowledge content
por: Velasco, Nicolás, et al.
Publicado: (2022) -
New challenges and perspectives in the professional training of geography teachers
por: Monti, Cristina Mónica, et al.
Publicado: (2025)